• tjötas

Någon mer som funderar på en tvåa våren 2010?!

Är det dags nu kanske...?

Känns läskigare att planera för en tvåa än för ettan, då visste vi ju inte vad vi gav oss in på! Nu vet jag precis hur jobbigt och krävande det är men samtidigt hur roligt och underbart.

Nån som hänger på syskon-resan?

• Svar på tråden Någon mer som funderar på en tvåa våren 2010?!
  • Novia
    Ziggystardust skrev 2009-07-27 16:35:16 följande:
    Jag är gravid ! Vi köpte ett test idag och testade! Fast jag visste det redan, kände det på mig plus att min mens är väldigt regelbunden. Ja man ser ju nu att det räcker med att få till det en gång, för vi fick bara till det en gång. Detta var ju inte ens ett riktigt medvetet försök. Kul att det kan ta sig snabbt för sonen tog ett halvår på sig att bli till. Nu får vi bara hoppas att allt går bra.
    Grattis, vad härligt!
  • browniieee
    Jag är gravid ! Vi köpte ett test idag och testade! Fast jag visste det redan, kände det på mig plus att min mens är väldigt regelbunden. Ja man ser ju nu att det räcker med att få till det en gång, för vi fick bara till det en gång. Detta var ju inte ens ett riktigt medvetet försök. Kul att det kan ta sig snabbt för sonen tog ett halvår på sig att bli till. Nu får vi bara hoppas att allt går bra.
    åhh stort grattis!
  • 3 hjärtan

Idag mår jag småilla... känns som jag behöver äta nåt hela tiden för att inte må illa. Skengravida kon i mig vaknar lite granna, samtidigt vet jag ju att det likaväl kan vara pms, 50/50 liksom...

• Norrland09

Grattis Ziggy!! Härligt!

Mrs FTM - håller tummarna att det INTE är pms

• tjötas
    Hurra, grattis!!
  • tjötas

TROR att jag börjar närma mig äl nu (efter missfallet) och har köpt tester och ska börja testa imorgon. Hoppas att jag har rätt och att det tar sig lika snabbt den här gången i så fall. I så fall blir det väl bebis rätt sent på våren men än så länge får jag väl vara kvar i tråden

• Lyndi

GRATTIS Ziggy!

Betania: Åh, jag håller tummarna för dig!

Själv fick jag ljusbruna/ljusrosa flytningar 2 dagar innan bim. (Precis som förra månaden.) På bim fick jag en pytteliten blödning som endast varade vid ett toa besök. Sen har det varit pytte lite färgade, ljusare flytningar efter det. Idag har de nästan avtagit helt..
    Jag testade idag, flera test på bim+2, men det var negativt.. Varför jäklas kroppen med mig??! Jag har haft tydliga symptom sen en vecka efter äl; molvärk, lite ömmande bröst, lite ont i svanken osv osv.. Men nähä..

• 3 hjärtan

Här mår jag fortfarande illa.. tog ett test igår kväll (jag vet, man ska använda morgonurin, men jag tror inte jag ätit/druckit eller kissat då under 4 timmar), men det var negativt. är ju fortfarande några dagar kvar till BIM, men eftersom jag mår så illa undrar man ju. Mått illa i en vecka nu.. förra mensen var konstig också, bara 2 dagar.. så funderade på om det bitt nåt redan då... aja.. inte mycket att göra.

Nu åker vi iväg på semester i ett par veckor iaf, så får se om jag kommer ha nån tillgång till internet. annars återkommer jag om 2 veckor, då lär jag garanterat veta hur det ligger till!

• browniieee
    tjötas skrev 2009-07-31 22:50:22 följande:
    TROR att jag börjar närma mig äl nu (efter missfallet) och har köpt tester och ska börja testa imorgon. Hoppas att jag har rätt och att det tar sig lika snabbt den här gången i så fall. I så fall blir det väl bebis rätt sent på våren men än så länge får jag väl vara kvar i tråden
    nee jag e kvar
    3 hjärtan skrev 2009-07-31 23:17:50 följande:
    Här mår jag fortfarande illa.. tog ett test igår kväll (jag vet, man ska använda morgonurin, men jag tror inte jag ätit/druckit eller kissat då under 4 timmar), men det var negativt. är ju fortfarande några dagar kvar till BIM, men eftersom jag mår så illa undrar man ju. Mått illa i en vecka nu.. förra mensen var konstig också, bara 2 dagar.. så funderade på om det bitt nåt redan då... aja.. inte mycket att göra.Nu åker vi iväg på semester i ett par veckor iaf, så får se om jag kommer ha nån tillgång till internet. annars återkommer jag om 2 veckor, då lär jag garanterat veta hur det ligger till!
    hoppas du kommer tillbaka med goda nyheter När är BIM?
  • Duntoffla

Hej tjejer!

Hemma efter en skön vecka på västkusten!

Stort grattis Ziggy!

Här är det snart mensdags. Jag har fått lite spottings som ofta innan mens och mensvärk kan anas. From denna månad är vi med i försöken vilket känns bra

Får läsa tillbaka lite i tråden senare.

3 hjärtan skrev 2009-07-31 23:17:50 följande:
    Här mår jag fortfarande illa.. tog ett test igår kväll (jag vet, man ska använda morgonurin, men jag tror inte jag ätit/druckit eller kissat då under 4 timmar), men det var negativt. är ju fortfarande några dagar kvar till BIM, men eftersom jag mår så illa undrar man ju. Mått illa i en vecka nu.. förra mensen var konstig också, bara 2 dagar.. så funderade på om det bitt nåt redan då... aja.. inte mycket att göra. Nu åker vi iväg på semester i ett par veckor iaf, så får se om jag kommer ha nån tillgång till internet. annars återkommer jag om 2 veckor, då lär jag garanterat veta hur det ligger till!
    Spännande!
  • Duntoffla
    tjötas skrev 2009-07-31 22:50:22 följande:
    Svårt att bli "utkastad" ur sin egen tråd Annars får du väl skapa en ny tråd där vi som förhoppningsvis ska ha barn på sommaren får hänga

Håller tummarna att ÄL är på ingående!
  • browniieee
    Duntoffla skrev 2009-08-01 16:17:17 följande:
    Hej tjejer!Hemma efter en skön vecka på västkusten! Stort grattis Ziggy! Här är det snart mensdags. Jag har fått lite spottings som ofta innan mens och mensvärk kan anas. From denna månad är vi med i försöken vilket känns bra Får läsa tillbaka lite i tråden senare. Spännande!
    vad skoj.. välkomna till gänget nu då {#lang_emotions_laughing}
  • tjötas
    Duntoffla skrev 2009-08-01 16:18:53 följande:
    Svårt att bli "utkastad" ur sin egen tråd Annars får du väl skapa en ny tråd där vi som förhoppningsvis ska ha barn på sommaren får hänga Håller tummarna att ÄL är på ingående!
    Haha, en sån regelryttare som jag är får jag väl kasta ut mig själv

hursomhelst blev det utslag på äl-testet idag på morgonen så nu är det ägglossning på g och därmed bim typ 15 augusti eller nåt. Finns väl ingen period som går så långsamt som väntan på bim... Måste gå in och räkna ut när bebis kommer ifall det nu tar sig direkt igen . Och stannar kvar, den här gången *håller tummarna*
  • browniieee
    tjötas skrev 2009-08-02 09:50:04 följande:
    Haha, en sån regelryttare som jag är får jag väl kasta ut mig själv hursomhelst blev det utslag på äl-testet idag på morgonen så nu är det ägglossning på g och därmed bim typ 15 augusti eller nåt. Finns väl ingen period som går så långsamt som väntan på bim... Måste gå in och räkna ut när bebis kommer ifall det nu tar sig direkt igen . Och stannar kvar, den här gången *håller tummarna*
    hehe spännande.... håller tummarna nu för ett FETT plus den 15:e augusti, som för övrigt e dagen då min make fyllt 24 år (han fyller den 14:e )
  • tjötas

Kände mig lite hängig och raspig i halsen igår och idag har jag bara blivit sämre och sämre. Ont i huvudet, ont i halsen, ont i kroppen, ni vet hur det är. Vi ska nog lyckas få till det ändå, tänker inte missa chansen på grund av en förkylning men blev plötsligt lite nojig (kanske med tanke på missfallet). Kan det innebära nån slags risk att bli befruktad precis när man har ett virus eller en infektion i kroppen?

• Duntoffla
    tjötas skrev 2009-08-02 14:56:48 följande:
    Kände mig lite hängig och raspig i halsen igår och idag har jag bara blivit sämre och sämre. Ont i huvudet, ont i halsen, ont i kroppen, ni vet hur det är. Vi ska nog lyckas få till det ändå, tänker inte missa chansen på grund av en förkylning men blev plötsligt lite nojig (kanske med tanke på missfallet). Kan det innebära nån slags risk att bli befruktad precis när man har ett virus eller en infektion i kroppen?
    Känner mig som du med hals och så. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara ngn större risk med att bli befruktad då. Antar att kroppen i så fall inte alls är mottaglig för det. Den brukar var rätt smart på sånt.

Här stramar det som 17 under revbenen och sidorna och hade jag inte varit rätt övertygad om att jag snart kommer få mens hade jag trott att jag var i vecka 20 eller så.
  • browniieee
    tjötas skrev 2009-08-02 14:56:48 följande:
    tror d kan bli lite svårare men d e ju inte omöjligt..
Svar på tråden Någon mer som funderar på en tvåa våren 2010?!