Smask ljud
johannaerika skrev 2009-05-04 22:21:15 följande:
Jag har med känt mig knäpp! Jag har pratat med läkare, psykologer mm. men ingenting har hänt. Jag var senast för någon vecka sedan och träffade en läkare som tyckte jag ska börja med KBT. kanske kan det vara ett hjälpmedel. Hur man ska arbeta med att lära sig leva med ljuden, vet jag inte men det är värt ett försök.är det någon av er som blir totalt FÖRBANNAD och GALEN av att höra dessa ljud? eller är det bara jag som får "psykbryt" som jag så fint kallar det. Jag tycker så fruktansvärt synd om min pojkvän som får stå ut med detta. Vi äter ca 1 måltid tillsammans i veckan och vi bor tillsammans .. han frågar mig "är det okej om jag dricker en kopp te" när vi ska kolla på film, han frågar fastän att han vet svaret.. nej! Vi var och hälsade på hans föräldrar för ett tag sedan, och i den familjen SMASKAR man så jävla (ursäkta) mycket. Jag har börjat vänja mig att ha radion på när jag och min sambo äter, då jag försöker fokusera mer på radioljudet än på ät-ljudet. Men hos min pojkväns föräldrar vill man inte äta med radion på. Vad gör jag då? jo jag äter och äter och äter, försöker fokusera på mitt egna ät-ljud (som ibland också är skit svårt att lyssna på) så jag äter mer än vad jag orkar enbart för att inte vara en konstig människa och springa från bordet när jag ätit klart. VAD FAN SKA MAN GÖRA? jag orkar inte med det här beteendet. Det är LJUD det är inte farligt, men VARFÖR är det farligt för mig/oss?