• Panzarlarv

Smask ljud

Känner igen mig, smaskandet speciellt. Jag äter aldrig heller med hela familjen oga detta, min kille försöker jag vara tålmodigare mot, och han försöker verkligen.. men det där "smasket" det skär i trumhinnan...sen snarkningar, tvn för högt, klockor, tryckande av pennor osv osv osv..

vet dock inte vad man ska göra..det är ju antagligen en själv det är fel på..men jag kan inte hjälpa det bara..

tips vore fint som sagt

• Panzarlarv
    Hannasan skrev 2009-05-04 22:15:43 följande:
    Jag har också jätteont av knapprande på tangentbord och ljud i huset när jag ska sova om typ grannen längst ner spelar jättelåg musik blir jag helt knäckt, eller när mobilen är laddad och laddaren tjuter med ett nästan omärkligt jätte högfrekvent pip. Jag blir galen på sånt. Har alltid Calmor-öronproppar när jag sover, måste ha helt tyst. Gud vad skönt att höra att man inte är ensam om detta, har känt mig så knäpp!
    Calmor örongproppar, hjläper de mot snarkljud ?? för vanliga öronproppar släpper igenom alla ljud så jag tvingas sova med mp3..vilöket antagligne inte är bra mot hörseln ... :(
    och om de funkar mot "snark" vart öper man dem ?
  • Panzarlarv
    Hannasan skrev 2009-05-04 23:16:20 följande:
    Jag vet inte riktigt hur bra de är mot snarkningar (min sambo snarkar som tur är inte). Men mot andra (inte så höga) ljud funkar de jättebra tycker jag. Skumproppar funkar inte tycker jag, de släpper igenom alldeles för mycket. Calmor köper man på apoteket och de är ju av vax så de sluter helt tätt. Sover man på sidan kan man störas av sin egen puls, jag tycker det är jobbigt ibland, ibland inte. För mig är de verkligen helt nödvändiga. www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp... De är för engångsbruk men jag brukar använda dem flera gånger i sträck (lite äckligt kanske men de är rätt dyra om man ALLTID måste ha dem)
    tackar ödmjukast å testar ett par när jag har råd :D
Svar på tråden Smask ljud