• Bradbury

Smask ljud

Usch och fy... jag kan bara hålla med!!! Min kompis som jag jätteofta äter med liksom "tuttar" i sig maten. Han formar munnen till en öppen strut och smasktuttar när han tuggar. Det är helt OFATTBART irriterande. Men jag har aldrig sagt något. Det är så svårt att säga något utan att såra... vet inte vad man ska göra åt något sånt... Har också jättesvårt för när sambon spelar rock (även om det inte är högt) på sin gitarr, det irriterar jag mig jättemycket på av någon anledning.

• Bradbury

Jag har också jätteont av knapprande på tangentbord och ljud i huset när jag ska sova om typ grannen längst ner spelar jättelåg musik blir jag helt knäckt, eller när mobilen är laddad och laddaren tjuter med ett nästan omärkligt jätte högfrekvent pip. Jag blir galen på sånt. Har alltid Calmor-öronproppar när jag sover, måste ha helt tyst.
    Gud vad skönt att höra att man inte är ensam om detta, har känt mig så knäpp!

• Bradbury

Jag vet inte faktiskt... det är som om man (eller i alla fall jag) blir fullständigt blockerad.
    Allt annat försvinner och bara LJUDET man irriterar sig på finns och blir starkare och starkare. Det tränger liksom in under huden på en, in i huvudet. Det blir en fullständigt ond cirkel och är omöjligt att bryta. Jag har varit sådan så länge jag kan minnas. Båda mina föräldrar snarkade när jag var liten. Det var horribelt. Och nu står jag inte ens ut om min sambo andas för högt när han sover.

• Bradbury
    Panzarlarv skrev 2009-05-04 23:09:22 följande:
    Calmor örongproppar, hjläper de mot snarkljud ?? för vanliga öronproppar släpper igenom alla ljud så jag tvingas sova med mp3..vilöket antagligne inte är bra mot hörseln ... :( och om de funkar mot "snark" vart öper man dem ?
    Jag vet inte riktigt hur bra de är mot snarkningar (min sambo snarkar som tur är inte). Men mot andra (inte så höga) ljud funkar de jättebra tycker jag. Skumproppar funkar inte tycker jag, de släpper igenom alldeles för mycket. Calmor köper man på apoteket och de är ju av vax så de sluter helt tätt. Sover man på sidan kan man störas av sin egen puls, jag tycker det är jobbigt ibland, ibland inte. För mig är de verkligen helt nödvändiga.

www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=230401&prodinfotype=&showBuy=false&action=showProdInfo

De är för engångsbruk men jag brukar använda dem flera gånger i sträck (lite äckligt kanske men de är rätt dyra om man ALLTID måste ha dem)
Svar på tråden Smask ljud