Smask ljud
Jag tror jag har hittat en tråd som talar för mig ...
Jag har sedan jag varit liten haft SVÅRA problem med att höra vissa ljud. Främst ljudet när någon äter eller dricker. Jag bokstavligen HATAR ljudet. Det skär i hela ryggraden på mig, jag blir arg och det slutar oftast med att jag springer in på toaletten och drar igång kranen i handfatet tills jag känner mig lugn.
Det är inte bara ljudet när någon äter som är ett problem för mig. Ljudet av tangenter får mig att vilja kräkas. Min pojkvän arbetar dagligen vid datorn (hemma) och när han skriver på tangenterna skriker jag "STÄNG DÖRREN" och hur kul är det att höra .. vi har bott ihop i 10 månader och jag vill självklart att det ska vara längre. Min pojkvän spelar även dataspel där man spelar i lag och måste kommunicera via mikrofon, så han pratar under tiden han spelar, och höra den enformiga konversationen gång på gång på gång gör mig galen. Jag känner min fullkomligt onormal men eftersom dessa problem funnits med sedan jag varit liten och jag inte har hittat någon lösning, så känns det hopplöst.
Småljud är sådant som kan förstöra hela min dag. Höra grannen genom väggen, tangentbordsljud, smaskljud, klockan som tickar, någon som pratar högt.. jag borde kanske bo i ett hus långt ute i skogen för mig själv där ingen eller inget kan störa mig.
Det har gått så långt att min pojkvän känner att jag försöker skjuta undan honom, jag stänger dörren när han spelar eller arbetar vid datorn, jag går ifrån när han äter något, vi kan inte äta lunch eller middag ihop..
så, tips mottaget tacksamt.
den elaka flickvännen :/