• statisk

Smask ljud

Men Gud!! Så där är jag också! Har inte läst igenom alla svar till ts, men tror inte jag behöver det heller faktiskt.

Jag lever med en man som andas ut genom näsan när han tuggar!! Jag blir galen!! Jag skulle kunna skrika rakt ut och lämna honom och elda upp vårat hus och ja.. Jag vet inte vad... Smask och ljud när man äter är det VÄRSTA jag vet! Och folk som flåsar när dom andas.
    Alltså seriöst... Jag mår fysiskt dåligt av detta!!

• statisk
    Muminski skrev 2009-05-05 17:35:18 följande:
    Men hur gör man om man INTE andas ut genom näsan när man äter?? För andas måste man ju Det kanske låter väldigt mycket när han andas? Själv kan jag irritera mig över människor som andas in samtidigt som de slevar in soppa eller dyl. Åh vilka problem va? Min man har väldigt trånga näsborrar och det gör att han inte känner smak så tydligt, så när han vill känna smaken lite mer av det han äter brukar han stöta ut luft genom näsan, ja som när man fräser näsan. Fräscht, NOT!!! Mmm lammgryta vad gott..*fräääääs åh det smakar koriander...fräääs oj en snorbubba* HAHAHA. Sånt stör mig!
    Jag veeet!!! Jag kan ju inte säga "älskling vill du vara snäll att sluta andas?" liksom.
    Men ibland kan jag säga, som en pik, typ: "är du förkyld? Får du ingen luft? vill du ha näsdroppar?"

Men gud vilka problem man har... hahaha!
  • statisk

Anonym (psyk) skrev 2009-05-06 09:55:11 följande:

Jag har inte läst hela tråden, men det uppenbara rådet är ju KBT. Man kan tycka att det är ett löjligt problem att störa sig på smaskande, men det är det ju inte om det stör ens liv och relation. KBT-terapeuter jobbar med sådant här. Du får lära dig att styra dina tankar och komma bort ifrån fixeringen. Det brukar inte ta lång tid heller, bara några gånger, men det är ganska dyrt, kanske 1000kr per gång, men om det riskerar att förstöra ens relation kanske det är värt några tusenlappar.
    Det har jag också tänkt på faktiskt. Alltså, det låter ju ganska roligt när man berättar att man funderar på att lämna sin man/kvinna pga att h*n andas för högt, eller låter när dom äter...
    För mig är det så allvarligt faktiskt!
    Och sen jag blev gravid har det blivit 7 miljoner gånger värre...!

Men jag har haft så så länge jag kan minnas, jag tror det beror på min mamma faktiskt. För hon Uppfostrade mig och mina bröder med att ABSOLUT INTE smaska, inte gnissla i tallriken med gaffeln, osv, så hon är nog lika "smask känslig" som mig...
  • statisk

Anonym (psyk) skrev 2009-05-06 09:55:11 följande:

Jag har inte läst hela tråden, men det uppenbara rådet är ju KBT. Man kan tycka att det är ett löjligt problem att störa sig på smaskande, men det är det ju inte om det stör ens liv och relation. KBT-terapeuter jobbar med sådant här. Du får lära dig att styra dina tankar och komma bort ifrån fixeringen. Det brukar inte ta lång tid heller, bara några gånger, men det är ganska dyrt, kanske 1000kr per gång, men om det riskerar att förstöra ens relation kanske det är värt några tusenlappar.
    Det har jag också tänkt på faktiskt. Alltså, det låter ju ganska roligt när man berättar att man funderar på att lämna sin man/kvinna pga att h*n andas för högt, eller låter när dom äter...
    För mig är det så allvarligt faktiskt!
    Och sen jag blev gravid har det blivit 7 miljoner gånger värre...!

Men jag har haft så så länge jag kan minnas, jag tror det beror på min mamma faktiskt. För hon Uppfostrade mig och mina bröder med att ABSOLUT INTE smaska, inte gnissla i tallriken med gaffeln, osv, så hon är nog lika "smask känslig" som mig...
Svar på tråden Smask ljud