Bästa medicinen mot pollenallergi??????
är täppt i näsan plus rinnande ögon så gör j*kla ont! har alldrig haft pollenalergi förut.. men nur har jag fått de:( undrar om det finns nån mirakel medicin mot det?? är 27 år..
är täppt i näsan plus rinnande ögon så gör j*kla ont! har alldrig haft pollenalergi förut.. men nur har jag fått de:( undrar om det finns nån mirakel medicin mot det?? är 27 år..
Jag har börjat ta kortison-nässpray och det hjälpte verkligen! Man får varva med vanlig nässpray i början men efter några dagar släpper det.
Jag tycker du ska gå till apoteket och be dem rekommendera något, kanske behöver du ögondroppar eller något åt ögonen?
Tidigare år har jag "bara" haft kliande ögon och då hjälper ju typ Clarityn eller Kestine men det här året slog nästäppan till.
Börja med att äta kestine tabletterna tidigt...typ i april och ät hela sommaren. komplettera med lomudal ögondroppar- Sen är kortisonnässpray det bästa, jag tycker nasonex, det är dock receptbelagt. Nässpray tar jag varje morgon samt vid behov.
Jobbigt i början när man inte är van och vet hur man ska medicinera. Men nu finns det så mycket bra mediciner som inte ligger på recept annat var det för några år sedan.
Lycka till i djungeln av mediciner. Det är som allt annat olika för olika personer vad som är bra.....
Aerius (receptbelagt) är det enda som hjälper utan att däcka mig totalt