är inne på dag 4 med sertralin och är jätte yr!!
är det normalt?
är det normalt?
gå in och sök i FASS! =)
Japp, det är vanligt. Likaså illamående och nedsatt aptit. Detta brukar vara övergående under de första två veckorna.
asså jag e jätte yr.. o ostadig..
jag mådde skit var så yr att jag knappt kunde stå gick över efter 6 veckor och nu funkar medicinnen kanon
5 dan o igår kväll var jag så himla yr att jag mådde illa och knappt kunde stå på benen.. senpå det en riktigt hemsk ångest. somnade av utmattning kl 4 och väcktes av ångesten kl 9 o kan inte somna om .. har ett jävulskt illamående ingen aptit kräks.. har jätte jobbig ångest det stciker i kroppen får svårt o andas pulsen slår jätte snabbt jag kallsvettas drömmer konstiga drömmar e spnd i hela kroppen ska det vara så här?
någon?
Jag hade det helvet du beskriver i ca två veckor i början. Det ger med sig, men som sagt vänta.... Det är ett helvete. Viktigt bara att våga sig ut igen när man börjar känna sig lite bättre. Jag tvingade mig ut på någon promenad. Klarade ca fem minuter med all yrsel och illamående, men jag kom ut i alla fall.
jag står inte ut.. jag e jätte känslig för biverkningar och mediciner ... finns det inte nått preparat utan så himla mycket biverkningar?
Tyvärr reagerar alla olika på olika preparat. Omöjligt att säga, men jag fick en annan medicin i efter ett tag som lindrade den värsta ångesten som heter Esucos.
Det finns tyvärr onte kvar då företaget som gjorde dem ansåg att det var för låga försäljningssiffror. Men dom var bra och ej beroendeframkallande. Borde ju finnas något likvärdigt. Ring din husläkare.
vilken typ av abtidepp var det ett snri? trickyklist?
såg nu vad det var .. det är som propavan.
dag 6 och mår skit illa har inte sovit på hela natten ! när jag ska sova så börjar jag hyperventilera och då får kroppen för mycket syre så då stänger den av andningen en stund och då blir jag rädd!!!
Jag mådde också skit när jag började med Sertralin. Tror du inte det till stor del kan vara din ångest som spökar och inte biverkningar?
Jag tycker det var svårt veta skillnaden, jag kunde inte sova och fick nästan panik i början. Har du uppföljning via telefon el möte med din läkare?
oftast går biverkningarna över inom två veckor, så håll ut, för mig funkar de tipp topp annars. =/
vad gör ni som e dötrötta när ni har ångest? så fort jag e snor trött och ska sova så väcks jag av att det sticker i hela kroppen och jag måste djupandas.. hatar det här vad gör ni åt det??snälla hjälp mig
hej!
Kan du inte få ångestdämpande under en övergångsperiod? Trodde faktiskt att det var så man gjorde, då det är allmänt känt att antidep. ger ångest innan de har börjat ge effekt. Det sägs även att ju mer man behöver dem, desto mer ångest får man de första veckorna (eller vid doshöjningar). Prata med din läkare, så här skall du inte ha det.
Lycka till !
mammastitch (som är psykolog)