• mommys minute

gravidsymtom redan dagen efter?

Är det möjligt att känna att man blivit gravid redan dagen efter sex? Jag mådde nämligen illa dagen därpå och fick ömma bröstvårtor och illamåendet har hållit i sig nu i 1 1/2 vecka. Jag har blivit mer trött, hade kramper i magen häromdagen, ont i ryggslutet, var spänd i magen efter intensiv dag, sämre aptit...Vet ej än om jag är gravid. ska testa nästa lördag.

• Svar på tråden gravidsymtom redan dagen efter?
  • mommys minute

Undrar varför jag kände så då...har varit kissnödig hela dagen idag i alla fall

• HjärterEss

Nej det kan du inte för sperman har nog inte ens trängt igenom ägget...och har den eventuellt det så har ju ägget inte hunnit vandra genom äggledaren, och absolut inte hunnit ens fästa i ett veck för att växa, det tar flera dagar ca 8-10 för ägget att göra och allt innan det räknas inte som gravid.

• Lev livet som du borde ha gjort
    HjärterEss skrev 2009-05-03 21:59:19 följande:
    Nej det kan du inte för sperman har nog inte ens trängt igenom ägget...och har den eventuellt det så har ju ägget inte hunnit vandra genom äggledaren, och absolut inte hunnit ens fästa i ett veck för att växa, det tar flera dagar ca 8-10 för ägget att göra och allt innan det räknas inte som gravid.
    Ja, fast jag har fått för mig att det är 2 veckor, i.o.m att man brukar säga att barnet är 2 veckor mindre än vad man är gånget alltså om vi säger att man är i vecka 25, så är själva barnet i vecka 23 bara.
  • HjärterEss

Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-05-03 22:01:28 följande:

Men det räknas från din sista mens...alltså första dagen av din sista mens...därifrån räknas en eventuell graviditet, men i själva verket så är ju ägglossningen ca 14 dagar (individuellt) efter det.

Men för att underlätta så räknas dagen då mensen kom för det kan man veta exakt. Men inte när äl skett.
  • Lev livet som du borde ha gjort
    HjärterEss skrev 2009-05-03 22:04:37 följande:
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-05-03 22:01:28 följande: Men det räknas från din sista mens...alltså första dagen av din sista mens...därifrån räknas en eventuell graviditet, men i själva verket så är ju ägglossningen ca 14 dagar (individuellt) efter det. Men för att underlätta så räknas dagen då mensen kom för det kan man veta exakt. Men inte när äl skett.
    ok
  • shopahollic

man kan väl testa positivt redan efter någon vecka i vissa fall?
    1 dag tror jag nog inte går men någon vecka efter kanske?

• HjärterEss
    shopahollic skrev 2009-05-03 22:07:49 följande:
    man kan väl testa positivt redan efter någon vecka i vissa fall? 1 dag tror jag nog inte går men någon vecka efter kanske?
    Ja någon vecka efter ägglossningen abslut, då har nog ägget också hunnit fästa!
  • mommys minute

Kan man ha illamående och stickningar i bröstvårtorna i samband med ägglossning då? Jag är så förbryllad över det hela...

• HjärterEss

mommys minute skrev 2009-05-03 23:09:02 följande:

Kan man ha illamående och stickningar i bröstvårtorna i samband med ägglossning då? Jag är så förbryllad över det hela...
    O ja! Mina bröst har stuckit nu i några dagar, men jag hade ju min mens för någon dag sedan.
  • saltflingan

Första gången jag plussade så kände jag att något var annorlunda i kroppen redan på äl+1. Inget fysiskt utan bara en känsla. Sen kom massa symptom och avlöste varandra. Veckan efter äl var brösten så ömma att det inte ens gick att ha sex som vanligt, men det försvann till veckan efter. På bim -4 fick jag tydliga blodådror på armar och bröstkorg och vaknade på nätterna av att jag stängde munnen för att inte spy, samt nattkissande. Den grav tog dock slut redan i v 5.

Denna gång kände jag ingenting innan jag plussade. Var tom tveksam till om jag haft äl överhuvudtaget eftersom alla vanligt pms-symptom var som bortblåsta.

Svar på tråden gravidsymtom redan dagen efter?