• Behemot

Hur länge skulle du vänta med att köra bil efter att ha druckit en (50cl) starköl?

Om du druckit en starköl till maten, när skulle du kunna köra bil sedan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-04 09:30
    Rösta om folköl här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m43615690.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-04 09:40
    "Inte alls" betyder att ni inte skulle vänta med att köra bil!

• Svar på tråden Hur länge skulle du vänta med att köra bil efter att ha druckit en (50cl) starköl?
  • Behemot
    The past is now skrev 2009-05-04 09:30:56 följande:
    Inte alls..någon annan får köra. Jag har nolltolerans på alkohol vid bilkörande.
    Fast alternativet inte alls innebär att du inte skulle vänta (om du röstade på det)
  • The past is now
    Behemot skrev 2009-05-04 09:31:43 följande:
    Fast alternativet inte alls innebär att du inte skulle vänta (om du röstade på det)
    Ops! Sorry..lite trötter idag tror jag.
  • idiblon

4 timmar om det nu ska vara ett måste att köra, helst inte köra alls den dagen.

• jummie

JAg röstade på inte alls då jag tolkade det som att jag inte skulle köra bil...blir lite fel då

• nano

Jag röstade på "längre" men jag dricker mycket lite alkohol och skulle antagligen må vedervärdigt om jag fick i mig en hel starköl (tror inte jag skulle lyckas med det för övrigt :-P)

• Matillin

det tar väl ungefär 3 h för alkoholen från en starköl att lämna kroppen så efter att jag druckit sista droppen skulle jag nog vänta 3 h och sen kunna köra.

• Angels Fall First

Dels dricker jag inte vilket förmodligen skulle göra att jag mådde väldigt dåligt av en hel starköl. Och dels har jag inget körkort viklet innebär att nog ingen vill ha mig bakom ratten iaf

People like you are the reason people like me need medication
  • Matillin

Den alkoholförbränning kroppen klarar av är 2 cl 40% alkohol i timmen. Det tar ungefär 3 timmar att helt förbränna en starköl och 8-10 timmar för en flaska vin.  Levern bryter ner alkoholen och den förs ut via urinen.

• johanhammar

Det beror på din vikt, om du väger typ 87kg tar ungefär 2.5 h väger du 60kg så tar det 4 h och lite hur snabbt du dricker också

• Nyfikna72

Har inga som helst problem med att dricka en öl till en middag och sen köra. Är stor och kraftig och har testat med mätare och det ger knappt utslag ens. Dricker dock aldrig mer än en öl eller ett glas vin om jag ska köra sen.

Svar på tråden Hur länge skulle du vänta med att köra bil efter att ha druckit en (50cl) starköl?