• LillePluttansMamma

Reductil- behöver tips/hjälp

Det är så att jag ska börja äta Reductil idag
    Men läkaren jag var hos berätta inte så mkt om själva tabletten, sa mest att den hjälper dig att minska i vikt, du ska äta den i 4v sen höra av dig till oss igen så ska du få reductil på 15mg.

Ska man ändra kosten nått?
    Vill gärna höra andras åsikter om hur det gick/går för er, om ni minskat nått i vikt?
    Har ni mått bra/dåligt?

• Svar på tråden Reductil- behöver tips/hjälp
  • Bumblebina

Har ätit Reductil i perioder mellan graviditeter. Har inte behövt ändra på min kost öht. Funkar kanon! Det du kan märka är just att du inte har någon lust på mat och äter mindre mängder. Den första tiden kan du få sömnsvårigheter. Vissa kan bli deprimerade. Du ska också kontrollera ditt blodtryck regelbundet då tabletterna kan ge en blodtryckshöjning. Jag gick ner 16 kg på ungefär ett halvår.

Vill du veta mer om vad du kan vänta dig så gå in på www.fass.se
    Där finns alla biverkningar och liknande. Det finns också vissa läkemedel du ska undvika när du äter Reductil, det finns oxå info om här.

• NoMercy

Hur äter du nu? Är det den kosten som gjort dig överviktig?
    Isåfall är det ju självklart att du ska ändra din kost. Reductil är ett HJÄLPMEDEL till livsstilsförändring så att du minskar i vikt. Men när du slutar med det lär du ju gå upp igen om du inte passar på att ändra dina vanor när suget släpper och du inte är så hungrig.
    Så det är kanoners att kombinera med någon form av kost/metod som du känner passar dig, finns ju massor. Viktväktarna, GI tänk, LCHF. Det viktiga är ju att du tänker i nya banor och på ett sätt du känner att du kan fortsätta med även när du är målviktig.
    Jag har själv ätit Reductil i ett halvår och gick ner 15 kg. Jag tänkte GI och slutade helt med godis kaffebröd och liknande.
    Här måste man regelbundet träffa en sjuksköterska för att väga sig och kolla puls och blodtryck.

• LillePluttansMamma
    NoMercy skrev 2009-05-04 11:44:44 följande:
    Hur äter du nu? Är det den kosten som gjort dig överviktig?Isåfall är det ju självklart att du ska ändra din kost. Reductil är ett HJÄLPMEDEL till livsstilsförändring så att du minskar i vikt. Men när du slutar med det lär du ju gå upp igen om du inte passar på att ändra dina vanor när suget släpper och du inte är så hungrig. Så det är kanoners att kombinera med någon form av kost/metod som du känner passar dig, finns ju massor. Viktväktarna, GI tänk, LCHF. Det viktiga är ju att du tänker i nya banor och på ett sätt du känner att du kan fortsätta med även när du är målviktig. Jag har själv ätit Reductil i ett halvår och gick ner 15 kg. Jag tänkte GI och slutade helt med godis kaffebröd och liknande. Här måste man regelbundet träffa en sjuksköterska för att väga sig och kolla puls och blodtryck.
    Hej Jag äter husmankost, äter godis,chips å dricka på lördagar bara. Levde i ett dåligt förhållande för ett par år sen då jag började tröstäta. Träffa sen min sambo då rasa jag ner i vikt och så blev jag gravid och gick upp i vikt. Har tappat ca 10kg på snart 3,5år. Ska nu tappa minst 10kg.
    Kontaktade sjukhuset idag så dom ska hjälpa mig så att jag får hjälp av en dietist. Tänkte att jag ska äta enligt GI metoden, men hittar inte så många recept.
Svar på tråden Reductil- behöver tips/hjälp