• pönz

Vad på en blogg får dig att "vända i dörren"?

Om du ramlar in på en blogg och du nästan direkt tänker "nää fy" eller typ "nej, inget för mig!", vad är det som gör att du tänker så?
    Vad är det som gör att du "vänder i dörren"? Och blir avskräckt?

Eller om du stannar ett par sekunder och bläddrar neråt och läser några inlägg, vad gör att du sedan sticker därifrån och aldrig återvänder?

Jag är bara nyfiken...

Själv får en hafsig design (typ blinkande grejer, omatchande, äckliga färger, massa reklam, mirandanallar och fula figurer, olika text och typsnitt på varje inlägg mm) mig att vända i dörren, för då orkar man ju inte ens läsa.
    Om designen är inbjudande så kanske jag börjar läsa, men vad som då får mig att dra är om det bara finns femton miljoner bilder på ett och samma ansikte med plutande läppar. Blärk.

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • Svar på tråden Vad på en blogg får dig att "vända i dörren"?
  • misstristess

En tungladdad sida får mig att gå vidare. Och miljoner gullenallar och blinkande glittriga änglar och annat trams gör att jag stänger ner direkt.

Om jag kommer så långt att jag börjar bläddra ner så lämnar jag ganska fort om jag ser att det mest finns bilder från andra sidor/butiker eller en uppsjö av youtoubekrafs.

Det som får mig att stanna är ofta en personlig text och egentagna bilder.
    Det som får mig att komma tillbaka är svårare att sätta fingret på.

• Nyfiken gul

Big NO-NO för mig är:

*Trögladdad sida med en massa reklambanners och tjafs som inte har något what so ever med själva bloggen att göra.

*Ointressant läsning typ bara youtube-länkar eller sajtlänkar eller fnillijoner fotografier utan någon som helst förklaring på vilka personer eller varför - det finns Facebook för sånt!

*Ointressant läsning i form av dagboksinlägg om att man pratade med Sanna i telefon, var ute och gick, köpte en hamburgare osv. Allra helst om jag inte känner personen i fråga själv, då är det hemskt irriterande.

*Folk som typ aldrig uppdaterar bloggen. Varför ha en blogg då som man sprider om man aldrig är där?

*Felstavat och särskrivet, sms-språk eller rinkebysvenska.. NEJ - alla har INTE dyslexi!!  Fatta hur jobbigt det är att läsa en A4 med bara förkortningar/sms-språk.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Novemberbarn 08

Det som får mig att skita i att läsa är en blogg skriven med "talspråk", dvs en blogg som är skiven som man pratar. Och en blogg som inte har direkt genomtänkt text, massa onödiga ord. Svärord. Och bara bilder på fester är inte heller kul, tycker jag. Stavfel, massa punkter (.....) smileys, och inte stor bokstav. Tycker jag, kalla mig gärna perfektionist om ni vill :)

• Dragonfly

Jag vänder när jag upptäcker många, mycket, MASSOR med så kallade "ego-bilder"?
    Förstår inte vad det tillför bloggar? :) Menar inte enstaka bilder på blogginnehavaren eller andra men ni vet, sådana bloggar där det är ca fem bilder i varje inlägg med olika poser på bloggaren. Ofta HERself :)

• Bling1975

Ful fjortisdesign, ointressanta inlägg om vardagliga saker utan någon kul tvist eller fundering och massor av bilder på bloggaren och/eller bloggarens barn. Kräks.

Det krävs någon form av talang för att ha en blogg, synd att 99% av dem som har en inte har förstått det utan ser det som en "dokusåpa-dagbok".

• linjes

Långa inlägg får mig att vända

• penelope

Det finns flera saker faktiskt!

1. Privattagna matbilder på tex. kladdig potatismos och korv :S
    2. Mycket saker som blinkar och lyser.
    3. Plottriga sidor med mycket reklam
    4. När de 5 senaste inläggen handlar om ovesentliga saker som "jag satt på toa", "åt frukost", "ringde Lollo idag" osv
    5. Bloggar som bara har bilder hela vägen ner, med knappt någon text till.

Det är mina topp 5 !

www.memorian.blogg.se

• Kaydina

Nyfiken gul skrev 2009-05-04 11:10:14 följande:

Big NO-NO för mig är: *Trögladdad sida med en massa reklambanners och tjafs som inte har något what so ever med själva bloggen att göra. *Ointressant läsning typ bara youtube-länkar eller sajtlänkar eller fnillijoner fotografier utan någon som helst förklaring på vilka personer eller varför - det finns Facebook för sånt! *Ointressant läsning i form av dagboksinlägg om att man pratade med Sanna i telefon, var ute och gick, köpte en hamburgare osv. Allra helst om jag inte känner personen i fråga själv, då är det hemskt irriterande. *Folk som typ aldrig uppdaterar bloggen. Varför ha en blogg då som man sprider om man aldrig är där? *Felstavat och särskrivet, sms-språk eller rinkebysvenska.. NEJ - alla har INTE dyslexi!!  Fatta hur jobbigt det är att läsa en A4 med bara förkortningar/sms-språk.
    Ja, allt det. ( så slipper jag skriva det själv )
  • sakoline

En massa foton och korta texter om mode.

Svar på tråden Vad på en blogg får dig att "vända i dörren"?