• Tingeling85

Jobbiga telefonförsäljare!!

Flera ggr dagligen ringer de folk från olika telefonsoperatörer och jag börjar bli så förbaskat less! Har lärt mig vilka nr ja ska låta bli att svara på med men såklart fortsätter dom ringa dagen ut! Ja har nix, ingår inte samtalen från dessa operatörer? Eller är de bara för dom som vill sälja annat? Det måste bli ett stopp för dessa "trakasserier"!!

• Svar på tråden Jobbiga telefonförsäljare!!
  • lia76

Jag var med om en tävlig på nätet där jag fick svara på diverse frågor.
    Bland annat om jag ville ha en bok, tidning, osv.
    Jag tackade nej till dessa erbjudanden.
    Sen när jag skickade ävlingssvaret så märkte jag att dte var ibockat att telefonförsäljare får kontakta mej.
    Aj då

Och likaså när man får Pampers babybox så får de företag som finns i babyboxen kontakta mej.

Det gör mej inget att de irnger på dagen.
    Det värsta är när de ringer efter 21 på kvällen.
    Pga avv båd amina barn sover då och blir väcka när telefonen ringer (ibland).
    Det ÄR inte roligt när de ringer så sent, inte helger heller

Stella och Ida
  • MalinAnnaJosefine

Var det längesen du nixade dig?
    För annars kan det vara så att företagen där telefonförsäljarna sitter har köpt in ditt nr inna du nixade dig.
    Det kan ta upp till ett år, ibland även mer innan ditt nr är ute ur alla system!

Bebis BF 090527
  • Samsmamma

när företag ringer, oavsett om du är nixad eller inte, be dem att notera att du inte vill bli kontaktad av dem igen. Att du inte vill bli uppringd av försäljare alls. Då kommer du sakta men säkert att minska antalet samtal.

• Tingeling85

Ja de måste väl vara 2-3 år sen, de var väldigt lugnt efter de, men nu de senaste halvåret har dom ringt och terrat som sjutton!

Ja ja håller med om att tiderna är ju inte heller dom bästa när dom ringer! En ringde efter kl 22 en gång! Grrrrr!!

• Tingeling85

Ja, man kanske rent måste säga de rakt ut, men tycker dom borde fattat när man är riktigt otrevlig lr bara slänger på luren fast de är ju klart, de är ju olika personer som ringer också.

• Tinnys

Men om det var ett par år sen så kanske du ska gå in och titta om det fortfarande gäller eller om det är borttaget av någon anledning, Efter några år måste man tydligen förnya det, fick jag reda på när jag nixade härom veckan.

• Mumin75

Jag är också förbaskat trött på dessa försäljare. Jag har varit nixad i över 5 år men ändå ringer det från olika ställen nästan varje dag. Jag svarar inte eller så trycker jag på svaraknappen och lägger på med en gång utan att säga något för jag orkar inte med deras tjat. Men tror ni dom ger sig... nej då, dom fortsätter. Dom drygaste av alla är Goboken som just nu terroriserar mig. Dom ringer tidigt på morgonen och väcker mig, jag trycker bort dom, dom ringer igen, jag trycker bort dom igen... och då ger dom sig för dagen. Sen samma tid dagen efter ringer dom igen och jag gör likadant. Dom borde ju fatta vinken och ge upp någon gång tycker man... När dom ringt från andra ställen och jag gjort på detta viset har dom slutat ringa... men inte Goboken inte, där är man envis som fan i jakten på en liten provision!! Tror för övrig det är Online i Lund som säljer goboken och dom har jagat mig en gång tidigare med nåt annat dom ville sälja och dom var lika envisa då med... höllt på i flera månader!

• Tingeling85

kollade nu på nix telefonsvarartjänst och mitt avtal gäller än.

• Mumin75

Kan tillägga att jag har förnyat mitt Nix två gånger sedan jag anmälde mig (då jag fått brev om att jag behöver förnya) senast för ca ett år sedan... så jag vet att jag är nixad... men som jag uppfattat det så är det företag där man varit kund tidigare som fortfarande får ringa till en.

• Samsmamma
    Mumin75 skrev 2009-05-04 12:10:49 följande:
    Kan tillägga att jag har förnyat mitt Nix två gånger sedan jag anmälde mig (då jag fått brev om att jag behöver förnya) senast för ca ett år sedan... så jag vet att jag är nixad... men som jag uppfattat det så är det företag där man varit kund tidigare som fortfarande får ringa till en.
    vore det inte lättare att helt enkelt svara hej, jag vill inte att ni ringer till mig något mer, och sedan lägga på? Förmodligen fattar de inte ens att du svarar och lägger på?
  • Eka80
    Mumin75 skrev 2009-05-04 12:10:49 följande:
    Ja de företag där du är och har varit kund kan fortfarande ringa dig, tyvärr!
  • Puma87

ja det är irriterande som fan har själv varit en av dessa irriterande säljare haha men när vi kom tillkunder som hade nix så frågade jag när dom reggade sig (tar 3månader för allt att gå igenom), om dom har eller är kund hos det företaget man ringer ifrån( har varit så får man ringa i 1år efter uppsägning annars får man ringa oavsett för man är redan kund) och sen bad jag snällt om ursäkt och lade sedan på. När folk ringer hit om det är tex. tele2 så frågar jag avd det handlar om och säger att vi ahr nix men jag vet att dom får ringa oss men vi kontaktar dom om vi vill köpa något.

• Stormorsan

Intressant, jag har varit Nixad i många år och det ringer ingen som inte "får" ringa.

I början ringde några men då sa jag vänligt att jag är anmäld till Nix och då bad de så mycket om ursäkt.

Jag har inga som helst problem med telefonsäljare.

• Puma87

telefon försäljare kan vara jobbigt om det är giriga tjatiga säljare som inte fattar ordet nej men något som är ännu värre är dom som hoppar på en på gatan och ska sälja saker och/eller dela ut massa reklam har tom. varit med om att dom kastat ner massa papper i barnvagnen

Svar på tråden Jobbiga telefonförsäljare!!