• Boo 79

busungarna 2½...

Ledsen att jag är lite frånvarande här just nu, det är lite rörigt med jobb, födelsedagskalas och allt annat man ska hinna med i trädgården så här på vårkanten. Läser lite sporadiskt här i alla fall, kommenterar mer en annan dag!

• Boo 79

Karin, läste lite snabbt, oliver fick hostmedicin på recept när han hade den här influensaliknande saken, han hostade ju så han kräktes hela tiden så det gick ju itne. Men som vanligt får man ju tjata sig till medicin. Han fick en dos på kvällen enbart, så han fick sova, och det funkade kanon!

• Boo 79

Samma med oliver, han är trött runt lunch men pigg på kvällen. Tror det är solen o ljuset som gör sitt till, precis som med mig =)

• Boo 79

Vi kanske hakar på, men jag vågar inte lova nåt. Vilken tid i så fall?

• Boo 79

Jag o tobbe ska ha stor 2x30 års fest med 80-tals tema på lördag, och jobbar på fredag, så vi har en massa planering/städning/matlagning att göra.. Önskar jag kunde lova att vi kom på söndagen, men det finns väl viss risk att vi är ganska sega då...

Men säg vilka tider det blir, torsdag är det ju möjligt att vi hinner, som sagt så vore det ju så kul!

• Boo 79

OM jag inte jobbar så lovar jag o messa dig karin senast torsdag, då kommer vi gärna =)

• Boo 79

Ah, jag vill oxå vara med på den här träffen!!! Kanonbra initiativ Mia.

Dock - fredag den 5:e är det poolparty på jobbet (vill ja ju inte missa),

sön 7/6 - ser helt ledig ut!!!

lör 13/6 är ledig på förmiddagen (fram till ca 14-15 tiden ungefär)

Jösses vad sällan det är jag skriver här nu för tiden ser jag. Brukar titta in o läsa lite, men på jobbet är det fullt ös, så då hinner man inte, o kvällarna har varit vigda åt trädgårdsarbete det senaste. Men nu har jag en stund, mina pojkar är ute o bygger skjul o jag sitter inne o har feber (fast inte så farligt, mest en rejäl vårförkylning).

Liten uppdatering om jobbet - det är makalöst kul att sitta och hålla på med det man tycker är roligast! Om ni läste JP i fredags så stod det om en av mina montrar där - ett jättestort safariland med en massa uppstoppade djur i (kanske inte det mest normala jag gjort, men ändå).

Annars börjar vi väl äntligen komma in i lite rutiner nu med det nya jobbet o alla tider och så. Oliver trivs ofantligt bra på dagis, bättre nu när han går mer än innan (mysko men bra!)

Maria, vet inte om jag gratulerade dig ordentligt till huset - men grattis! Fantastiskt skoj! Om ni åker förbi när vi är hemma (vi är oftast ute nu hela dagarna känns det som) så stanna o säg hej!

Emma - hur känns det att vara 2-barns mor nu då? Är det mycket jobb eller är det nåt man kanske ska våga sig på? Fast du verkar ju ha fullt upp som vanligt, fattar inte var du får din energi ifrån!

Karin - vart ligger vissmålen? Har de öppet jämt? Synd att vi inte kunde komma i fredags, varken tobbe eller jag kom ifrån jobbet på förmiddagen...

Mia, läste att ni sått gräs, var det på hela gräsmattan eller nån del bara? För ni hade väl ett "gammalt" hus eller? Gött att det regnar så mycket nu då i alla fall, det underlättar ju massor när man ska så gräs! Vi hade "tur" första sommaren, det regnade hela tiden, men nu är gräsmattan ganska fin å andra sidan.

Anneli - gratulerar till huset! Så du ska bli huskvarna bo, inte illa!

Jossan, hur går det med jobb o skola, ditt vik tog väl slut snart eller hur var det? (kan ha vimsat ihop det)

Åsa, hur funkar det för dig och lillkillen? Har han bytt dagis eller är han kvar på sitt gamla?

Jaha ja, nu kommer oliver in igen, han har (äntligen) börjat bli lite mammig igen efter att ha varit pappig ända sedan förra sommaren, det känns faktiskt ganska bra!

Ha det gott alla!

• Boo 79

Men glömde ju fråga jossan, när var det ni skulle flytta nu igen? Snart eller? Blir det tajt med in- och utflytt eller hur går det?

• Boo 79

Mia, vad menar du? Vi skaffade nya pass förra året o jag har inte fått nån info om att de inte gäller? Alla gamla pass gäller väl tills det går ut eller?!?!?

• Boo 79

Nu har jag surfat runt på polisens passida, men det verkar ju inte vara så att du måste skaffa nytt pass om inte det gamla gått ut?

• Boo 79

Oh, Mia, vart ska ni på semester?

• Boo 79

ÅÅÅÅÅH!!!! Nu blev jag nästan lite avis, det låter fruktansvärt skönt!!! Vi hade ju från början tänkt en lång bilsemester med, men nu när jag bytte jobb till en betydligt mer osäker inkomst så kände vi att det inte direkt var läge att boka in något stort.. Fast ett par dagar i tyskland blir det i alla fall, annars had ejag blivit galen!

Men hoppas ni får det kul!

• Boo 79

Suck, nu går det vattenkoppor på olivers dagis, har era haft det?

• Boo 79

Ja trevlig midsommar på er alla!

Vi är inte så himlans väderberoende som tur är, vi ska till gyllene uttern o fira min lillebrors examen som civilingenjör =)

Men hoppas ändå alltid på sol!

• Boo 79

Mia, fantasiskt skönt att vara i spanien ju!!! Lyx!

Hörrni, jag har en liten fråga till er, hur tänker ni med syskon och så? När det kan vara dags, eller hur många ni vill ha och så? Vore bara kul att veta lite hur andra tänker...

Vi börjar nog känna att det kanske inte vore så dumt med en till, fast visst, det är ju inte så bra timing med nytt jobb och så..

• Boo 79

Mia, hur har ni ihaft det??? Berätta!

Karin, skönt med lite ledigt ju, men jag vet vad du menar, man tittar hela tiden efter barnet ju innan man kommer på sig!

Maria, klart jag inte glömt Emmas bebis ju! Har iofs inte sett sötnosen än.

Jossan, ni verkar ha fullt upp, men kul ändå med eget!

Svar på tråden busungarna 2½...