Serieprodukter
Åh, jag är så TRÖTT på hur bortskämd min bonus är!! Hans mamma har ju hela barnbidraget och köper - officiellt - alla kläder och prylar. Och hon satsar på helsäkra kort som hon vet att han kommer älska... således har ungen banne mig ALLA prylar med Blixten jävla mcQueen som finns, snart! Och en och annan Spiderman-pryl. Han har skitusla skor som han tappar när springer, och får skavsår av - men eftersom det är Blixten på dem så älskar han dem ändå. Nya vårjackan - Blixten. Ny T-shirt - Blixten. Sparkcykel -ja, gissa?
Vi var in i en leksaksbutik med fina Steiff-djur och träleksaker idag och det var så LJUVLIGT att för en gångs skull kolla på leksaker som inte var Bilar, Spiderman, Rorri och fan vet vad. Och ungen såg lika glad ut för det... jag syr en del byxor åt honom och de brukar bli favoritkläder direkt, trots avsaknaden av Blixten. Pappan och jag försöker ge barnet vad han behöver snarare än att han alltid får exakt det han önskar sig.
Och visst, skor som skor, jacka som jacka - den värmer ju inte sämre för att det är Blixten på den. Men det känns så onödigt! så fort han ser en Blixtenpryl så drabbas han av habegär även om han knappt vet vad saken är liksom.
En fördel med styvbarn är att man om inte annat inser hur man INTE vill göra om man får egna ungar!