• black sun

Kan man ha foundation eller puder i solen?

Måste man ha ett helt "rent" ansikte i solen för att inte få skumma fläckar eller ojämn bränna?
    Min hud är gansk ojämn i färgen och jag får ganska röd näsa och lite på kinderna. Jag är också lite mörk under ögonen. På vintern använder jag foundation och det funkar jättebra, det täcker allt jag vill ska täckas. Men hur ska jag göra på sommaren? kan jag ha foundation eller puder och ändå bli brun eller funkar inte det? Hur gör ni? Har ni ett helt foundations - och puderfritt ansikte hela sommaren?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Kan man ha foundation eller puder i solen?
  • mion

ska jag sola så inte går jag då o lägger mig med smink på iaf.....

• Carr0n

Jag har inge fundation eller puder någonsin och skulle inte ha det om jag skulle sola. Det blir väl som ett lager och inte kommer solen åt på samma vis då? Har du otur kan det ju bli fläckigt, så ja skulle inte våga chansa.. men vet inte riktigt hur det ligger till.. bara som jag tror.

Här kör vi endast mascara och kajal då ja ska sola

• black sun

Nä, inte om jag aktivt ska ligga i solen, det gör inte jag heller, men jag tänker mer när man är ute i solen men ändå vill vara sminkad, till vardags och så.

• Glamour1

Man ska helst inte ha foundation när man solar.

• black sun

men finns det inget som täcker det röda, men ändå släpper in solen?

• Glamour1

black sun skrev 2009-05-04 15:08:04 följande:

Nä, inte om jag aktivt ska ligga i solen, det gör inte jag heller, men jag tänker mer när man är ute i solen men ändå vill vara sminkad, till vardags och så.
    Ja men om det är 30 grader varmt så räcker det väl om man har någon skyddande ansiktskräm som är brun färgad och som inte är täckande.
  • firewalkwithme
    black sun skrev 2009-05-04 15:09:43 följande:
    men finns det inget som täcker det röda, men ändå släpper in solen?
    En färgad fuktkräm? Inte lika "tungt" som foundation
  • black sun

Hmm.. ja, jag får kolla och se vad jag hittar :)

• Spartacus

hudkräm med "bronzing" finnes från billigt till jättedyrt och jämnar ut hudtonen en aning utan att täppa till porer...

dock är det ju allra bäst att vara insmord med solskyddsfaktor och inget annat
    för att behålla en fräsch hy längre rynkor kommer av för mycket sol.

själv använder jag en mineralfoundation och den säger dom ju ska vara naturlig, men om jag verkligen ska sola så är jag hellre sminkfri.

Svar på tråden Kan man ha foundation eller puder i solen?