Bästa blöj-sorten att ha på natten?
Vilken blöja är bäst på natten?
Dvs. som har bäst uppsugningsförmåga men fortfarande känns torr för barnet.
Vilken blöja är bäst på natten?
Dvs. som har bäst uppsugningsförmåga men fortfarande känns torr för barnet.
Vi gillar libero bäst! Har testat pampers och euroshopper också men de var inte alls lika bra enligt vår mening. Då har vi de blöjorna som heter baby soft , midi (nr 3) Vår tjej är drygt 6 mån. De håller en hel natt utan dottern blir gnällig av blöjan.
Jag tror det där med blöjor är jätteindividuellt vad man som förälder tycker och vad som passar just deras bebis. Till skillnad från Nokin så har jag använt Pampers till alla mina tre barn då de två första kissade igenom Libero hela tiden (en pojk och en flicka) och nu med sista expremiterade jag inget utan tog Pampers direkt
Många säger även att Huggies är bra och i hyffsad prisklass.
Tror helt enkelt att man får prova sig fram.
Tack!
Eftersom min dotter (6 månader) dricker ca. 200 ml välling kl.19-20 varje kväll när hon ska lägga sig så kommer det ganska mycket kiss. Så hon vaknar alltid av det runt midnatt (det är inte som hon är hungrig för hon somnar om efter ny och torr blöja)
Vi använder Libero steg 4 som jag gillar allra bäst!
Pampers var ingen höjdare enligt oss...
Men vi ska testa Huggies också! :)
Jag kör med Huggies just nu till min 7-månaders. Funkar kanon till natten för oss! Anledningen till att vi bytte från Libero (nattetid) var att han kissade igenom Libero-blöjan (strl 4) uppe vid kardborre-remsorna, vilket han inte gör med Huggies.
Dock köper vi libero ibland och har dom också, det varierar lite, men överlag tycker jag nog att Huggies funkar bäst just nu!
Ska inte klaga av att hon vaknar en enda gång mellan kl.20-6 Men vore skönt för min dotter om hon fick sova helt oavbrutet om nätterna!
Det vi föredrar uppfyller ju inte dina krav helt, men vi använder två vikblöjor tillsammans i en blöjbyxa, och ett polyesterinlägg på det så det blev ganska torrt. Och så sätter vi honom på pottan på morgonen. Nu när han är 10 månader är blöjan oftast torr på morgonen, och så kommer det ca 2 dl i pottan...
Ja inte än iallafall! :)
Min åsikt: Pampers baby dry
Euroshopper! Otroligt bra! Köpte den bara för att testa en gång, trodde i nte en sån billig blöja skulle vara bra. Det var nog när J var 1.5 år och sedan dess, han är 3.5 nu, har vi bara använt den.
Nu är det bara på natten som gäller och läcker i stort sett aldrig. Visst har det hänt någon enstaka gång per år men helt suverän. Testa!