• sponen

Någon gravid med menopur, behöver lite hopp

Hej
    Ska börja med menopur nästa omgång, är den svår att ställa in , har haft äl utav dubbel pergo blev gravid men missfall.

Berätta gärna om många blivit gravid abehöver hopp

• Svar på tråden Någon gravid med menopur, behöver lite hopp
  • LisaLuck

Yes, funkade skitbra på mig...en vecka kvar nu till bäbistime.
    Tyckte det var lite bökigt med blandningarna o så men man vänjer sig, det är ju sååå värt det.
    Fick precis som dig missfall en gång innan fast med puregon, så menopuren var mycket bättre för mig.
    Lycka till!! :)

• HelenaS77

hade menopur, blev gravid och har en liten sara.
    Fick 15 ägg plockade och har nu 14 kvar i frysen. Behövde endast spruta i 10 dagar och det kan u vara väldigt olika vad jag förstått. Gav väldigt god kvalité på äggen verkar det som i alla fall. blev dock kraftigt överstimulerad.
    Hoppas ni lyckas denna gång, all lycka till!

• sponen

Tack det blir nog inte ivf för oss utan försök på egen hand och ev insem, hade ni testat pergoitme innan

• LisaLuck

Japp, jag hade testat pergo, ganska många gånger uta resultat, sen fick jag puregon i 2 omgångar en funkade, den andra inte alls..
    Sen nu i höstas fick jag menopur, men jag kommer inte ihåg att det var så jättekrångligt att få till dosen fick höja nån gång tror jag. minns inte riktigt.. men vi hade ju det för att få till att ägget skulle växa, sen fick jag ta en pregnyl spruta när det var stort nog för att lossna det.

• sponen

Jag har tagit oviterlle för att få ägget att lossna när jag ätit pergo. Växte inte dina äggblåsor alls med pergon.

En lite personlig fråga men har du alltid äl flytning vid dina äl, hade förra gången men märkte inget mer nu än ont i äggstockarna men kanske att det är en biverkan av sprutan kan kanske hoppas på äl

• LisaLuck

Nej vad jag minns så svarade inte min kropp alls på pergon, fick ju högre och högre doser med det för varje gång men till slut bytte dom på mig.
    Jag har aldrig märkt av mina ägglossningar inte ens när min kropp funkade som den skulle i tonåren.. En del vet ja ju till och med känner ägget lossna men ingenting för mig.

Har du börjat med menopuren nu?

• sponen

Hej jg börjar med menopur när jag får mens förhoppningsvis nästa ferdag brukar få den 13 dagar efter äl sprutan.
    Jag hopppas att de kan ställa in den på mig, eftersom jag har kunnat bli gravid en gång men fick missfall så vet jag att jag kan bli gravid

• LisaLuck

Ja precis, det kommer nog ett litet mirakel till dig med ska du se, man tror inte så mycket på det när man sitter där i misären men vänta du bara :)

• sponen

Ja det vet jag någonstan att jag kommer att bli det är vägen dit som är tuff med läkarbesök. Ska börja på nytt jobb nu och det är inte roligt att vara borta mycket från jobbet

Svar på tråden Någon gravid med menopur, behöver lite hopp