• Toddes mamma

Hur ofta har man "utvecklingssamtal" på förskolan?

Sonen började förskola i februari o vi har fortfarande inte varit o pratat om hur det går för honom, är det vanligt att man har sådana samtal eller är jag helt ute o seglar?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur ofta har man "utvecklingssamtal" på förskolan?
  • NoelochJack

Vår son började i januari och vi har haft ett uppföljningssamtal ( i grupp) på inskolningen med verksamhetschefen och ett utvecklingssamtal med Noels "mentor". Jag tror att de har en gång per termin i fortsättningen, men jag är inte helt säker.

Noel 071120
  • Toddes mamma
    MammaPappaBarn skrev 2009-05-04 20:19:39 följande:
    På vårt dagis brukar det vara ett varje termin.
    Ok, då kanske jag får vänta ett tag till:(
  • Pajsarn

Jobbar själv på förskola och vi har som regel ett utv.samtal per år, men erbjuder ett till om någon önskar det. Sedan brukar vi alltid ha ett uppföljningssamtal med de barn vi skolar in, några månader efter de har börjat.
    Men detta är ju upp till varje förskola, tycker absolut du ska fråga personalen om ett samtal om du vill ha det.

• Skytten75

En gång per termin hos oss.

Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • Troll1

Vår dotter började i mitten av nov, men det var samtal först en bit in i mars...

• Busbellan

Är ganska säker på att man måste erbjuda föräldrarna ett samtal/termin.

Mamma till Nora, August och Ella
  • s k r i n d a

På vår förra skit-förskola fick vi ett enda utvecklingssamtal på 1,5 år. På nya underbara stället är det ett samtal per termin.

Båda förskolorna är kommunala.

• Pajsarn
    Busbellan skrev 2009-05-04 20:22:22 följande:
    Är ganska säker på att man måste erbjuda föräldrarna ett samtal/termin.
    Det stämmer inte i våran kommun i alla fall. En gång per år och sen är det upp till oss, men som allt annat inom förskolans värld varierar ju detta!
  • solrosen81

Vår son började på förskolan när han var drygt ett år. Nu fyller han snart 3.
    I måndags gick vi på första samtalet. Han har visserligen bytt förskola en gång men jag tycker ändå att det är dåligt.

Svar på tråden Hur ofta har man "utvecklingssamtal" på förskolan?