Anonym (Aningslös?) skrev 2009-05-04 22:07:17 följande:
Skönt att se att det är fler som tycker som jag! Kanske borde de fråga när barnet börjar på avdelningen om det är okej (vid nödfall) att låna ut kläder, för jag har aldrig förut sagt att det är okej eftersom jag trodde det var självklart! Allergier m.m. kan ju absolut vara ett problem, men även om min unge var allergisk skulle jag hellre tvätta brallorna själv dan efter med mitt eget tvättmedel än låta en liten (knappt tre år) sitta och gråta i blöta kläder! Imorgon ska jag fråga personalen om jag får GE dem en korg med extrakläder i olika storlekar... Vi är sannerligen inte rika, men vi handlar det mesta på Myrorna så det är ju inte mer än nån tia per byxa det handlar om för vår del...
Jag tycker faktiskt att det är självklart att man frågar innan man lånar ut något som inte är ens eget.

Därför är det jättebra om man talar om för personalen att det är okej att låna ens barns kläder vid behov. Vissa föräldrar är t ex överdrivet rädda om sina kläder och vissa är rädda för att de ska komma bort)