hanhund kissar inne
min hanhund på 2½år har börjat kissa inne....både lite här o var..idag hi
ade han varit uppe i vår dubbelsäng o kissat!!!!!!!!!!
är så arg så jag vet ej vart jag ska ta vägen..
VAD ska man göra för o få bukt med detta??
min hanhund på 2½år har börjat kissa inne....både lite här o var..idag hi
ade han varit uppe i vår dubbelsäng o kissat!!!!!!!!!!
är så arg så jag vet ej vart jag ska ta vägen..
VAD ska man göra för o få bukt med detta??
är det verkligen bara min hund som gör så här??
Är det ordentliga kiss eller bara lite skvättande? Kanske har fått problem med prostatan? Nåt nytt som hänt i familjen på sistone? Bebis, katt eller nåt...
Eller är det kanske nån dominansgrej?
vår katt har fått kattungar....
kan det påvåverka??ja nog e det mer än en skvätt o luktar starkt..
Svagt ledarskap? Löptik? Påverkan av kattungarna? Trots? Protest?
ja anledningarna kan var amånga..
MEN ...vad gör man åt det?
Min mammas han hund skvätte alltid så fort han kom hem till oss och våra katter
ja att han gör det på golvet är väl en sak..men i vår säng!!!
kan tillägga att han var svår o få rumsren..
kanske ta honom till vet för att utesluta att det är ngt fel?
förövrigt kan det ju vara ren protest eller revirtänk,
min hane (1½ år) pinkar i ren protest på mina föräldrars hunds sovplats. Har gjort det ett antal ggr nu.
våran lille hund började skvätta hej vilt en vacker dag, vissa dagar mer och vissa mindre, ibland inget alls, skämdes inte eller ngt vad jag än gjorde så fortsatte det!
han var lite över året och blev samtidigt med detta väldigt tänd på gossedjur som man fick låsa in, annars släpade han runt dem och förgrep sig på dem (äckligt värre)
han blev väl förmodligen könsmogen för han blev jättelustig som ett barn i trotsåldern.
tog kontakt med vetrinär och pratade med en hundinstruktör som sade att det kan ha med dominans och könsmognad att göra, vi hade inte tänkt att avla på honom så vi kastrerade honom, det kostade lite men han slutade upp med det direkt och sedan dess har det aldrig mera hänt.
de har väl trotsåldrar och "slyngelåldrar" de också precis som vi, och kanske försvinner det efter ett tag, men vi stod inte ut, som sagt, kastrering funkade för oss.
lycka till!