• hundpuss

Bästa hårinpackningen?

Jag är på jakt efter den bästa hårinpackningen som finns!

Har ljust hår, blekt från mörkblond till ljusare. Har haft det såhär i drygt två år, har aldrig varit problem innan...

Men nu börjar det kännas som svinto! Usch vad det tovar sig i topparna! Jag kan borsta håret i en kvart innan jag hoppar i duschen, annars går det inte att tvätta...

Lider mitt hår brist på ngt? Ngn som vet?

Och... vilken hårinpackning bör jag köpa?

Letar efter en som tar bort "svinto"-effekten och ger tillbaka mitt mjuka fina hår...

Någon som vet?

• Svar på tråden Bästa hårinpackningen?
  • Hannah76

Har du provat Aussie? Den är rätt bra och inte så dyr.
    Redken all soft heavy cream är underbar.

• hundpuss
    Hannah76 skrev 2009-05-04 22:15:31 följande:
    Har du provat Aussie? Den är rätt bra och inte så dyr.Redken all soft heavy cream är underbar.
    jag har aldrig direkt använt hårinpackningar förut, har aldrig varit med om liknande problem innan nämligen...

så jag undrar var man hittar dessa? bor i malmö så åhlens har ju stort utbud, eller ska man gå till en riktig frisör?
  • AngelOfHarlem

Gå till en riktig frisör. De har ju utbildning och kan det bättre. Det kanske blir dyrare men ofta är de inpackningarna betydligt mer dryga än billiga, så det brukar jämna ut sig.

• Finis

På apoteket har dom börjat med en "hair repair" av SashaJuan. Det är heeeeelt underbar. Håret blir som silke. Kostar 135 kr och är jätte dryg. Den rekommenderar jag varmt till alla.

• Finis

Den finns på vissa Åhlens och Kicks också.

Men nog borde du gå till en frisör, kanske behöver du klippa lite.

• Majsan70

En rejäl k lippning är det viktigaste kan jag tycka.

Själv använderna jag Alternas caviar inpackning eller inpackning från TEN. Båda suveräna.
    För att få håret xtra fint har jag Alternas Hemp shine spray. Den ger lyster o mjukhet.

• Love74

Den här använder jag och den är suverän, har vunnit pris för bästa hårinpackning många år i rad: www.tendenz.se/showproductdetails.asp
    Om länken inte funkar så heter den K-Pak Deep Penetrating Reconstructor. Finns att köpa hos frisören eller i större salonger som säljer bara hårprodukter.

• hundpuss
    Love74 skrev 2009-05-04 22:31:38 följande:
    Den här använder jag och den är suverän, har vunnit pris för bästa hårinpackning många år i rad: www.tendenz.se/showproductdetails.asp länken inte funkar så heter den K-Pak Deep Penetrating Reconstructor. Finns att köpa hos frisören eller i större salonger som säljer bara hårprodukter.
    vad kostar den?
  • hundpuss
    Lilysmamma skrev 2009-05-04 22:26:43 följande:
    Den finns på vissa Åhlens och Kicks också.Men nog borde du gå till en frisör, kanske behöver du klippa lite.
    jag var hos frisören för ca en månad sen. trodde det skulle hjälpa... men icke...
    det är fint längst upp, så att säga, men väldigt frissigt längst ut.

jag har självfall i håret, jag är van vid lockar o att det trasslar ihop sig, men detta är en mardröm

ska se vad jag hittar. tack för era tips!
  • Majsan70
    Vision400 skrev 2009-05-04 22:33:31 följande:
    jag var hos frisören för ca en månad sen. trodde det skulle hjälpa... men icke...det är fint längst upp, så att säga, men väldigt frissigt längst ut.jag har självfall i håret, jag är van vid lockar o att det trasslar ihop sig, men detta är en mardröm ska se vad jag hittar. tack för era tips!
    Alterna har hårprodukter även för frissigt hår! *tipsar*
Svar på tråden Bästa hårinpackningen?