• hundpuss

Bästa hårinpackningen?

Jag är på jakt efter den bästa hårinpackningen som finns!

Har ljust hår, blekt från mörkblond till ljusare. Har haft det såhär i drygt två år, har aldrig varit problem innan...

Men nu börjar det kännas som svinto! Usch vad det tovar sig i topparna! Jag kan borsta håret i en kvart innan jag hoppar i duschen, annars går det inte att tvätta...

Lider mitt hår brist på ngt? Ngn som vet?

Och... vilken hårinpackning bör jag köpa?

Letar efter en som tar bort "svinto"-effekten och ger tillbaka mitt mjuka fina hår...

Någon som vet?

• Svar på tråden Bästa hårinpackningen?
  • hundpuss
    Majsan70 skrev 2009-05-04 22:28:50 följande:
    En rejäl k lippning är det viktigaste kan jag tycka. Själv använderna jag Alternas caviar inpackning eller inpackning från TEN. Båda suveräna.För att få håret xtra fint har jag Alternas Hemp shine spray. Den ger lyster o mjukhet.
    var köper du dom?
  • Majsan70
    Vision400 skrev 2009-05-04 22:39:19 följande:
    var köper du dom?
    Jag får mina, men har sett att en hel del hårsalonger har dem. Gäller bara att hitta rätt. Man får kika runt lite när man går förbi olika salonger.

Även Revlon har bra produkter mot skadat o torrt hår! Men jag tror att kontentan av det hela är att lägga lite pengar på bra produkter för ett bra resultat.
  • hundpuss
    Majsan70 skrev 2009-05-04 22:43:51 följande:
    Jag får mina, men har sett att en hel del hårsalonger har dem. Gäller bara att hitta rätt. Man får kika runt lite när man går förbi olika salonger. Även Revlon har bra produkter mot skadat o torrt hår! Men jag tror att kontentan av det hela är att lägga lite pengar på bra produkter för ett bra resultat.
    får dom gratis? kan du inte kasta hit en?

jo jag provade en sån halvbillig inpackning, loreal visserligen, köpte den på ica i ren desperation när vi storhandlade, haha

ja som sagt, har aldrig behövt hårinpackningar innan så jag visste ju inte. men nu vet jag. därför frågar jag er här
  • Majsan70
    Vision400 skrev 2009-05-04 22:53:23 följande:
    får dom gratis? kan du inte kasta hit en? jo jag provade en sån halvbillig inpackning, loreal visserligen, köpte den på ica i ren desperation när vi storhandlade, hahaja som sagt, har aldrig behövt hårinpackningar innan så jag visste ju inte. men nu vet jag. därför frågar jag er här
    Jepp jag får gratis. Fantastiskt skönt att ha grymma produkter o aldrig behöva lägga ett öre på hårvård eller duschtvål osv. Inget på styling heller. På det här viset har jag provat mig fram till mina favvoprodukter.
  • Pinkstripe

Kom nu ihåg, vilken inpackning du än väljer, att ;

schamponera - skölj ur
    schamponera igen - skölj ur
    Applicera inpackningen - låt verka - skölj ur
    APPLICERA BALSAM - skölj ur

Många gör misstaget att använda Inpackningen ISTÄLLET för balsam. Detta är fel!
    man måste sedan "stänga håret" igen med ett balsam, så näringen sätter sig i håret och fjällen sluter sig. Annars är det ingen idé att ens använda inpackning.

Vill även tipsa om världens bästa repairprodukt från Schwarzkopf professional. En vit tub som heter BC Bonacure hairtherapy Repair rescue. kostar runt hundringen på frisörsalongen. Så den är faktiskt inte så himlans dyr tycker jag. Men bästa jag provat! Å jag har provat MÅNGA, både 50-kronosrklassen och 400-kronorsklassen. Det är en mjuk kräm som man applicerar i handukstorkat hår, på topparna. Crazybra helt enkelt! =)

• hundpuss
    Pinkstripe skrev 2009-05-05 00:34:47 följande:
    Kom nu ihåg, vilken inpackning du än väljer, att ;schamponera - skölj urschamponera igen - skölj urApplicera inpackningen - låt verka - skölj urAPPLICERA BALSAM - skölj urMånga gör misstaget att använda Inpackningen ISTÄLLET för balsam. Detta är fel!man måste sedan "stänga håret" igen med ett balsam, så näringen sätter sig i håret och fjällen sluter sig. Annars är det ingen idé att ens använda inpackning.Vill även tipsa om världens bästa repairprodukt från Schwarzkopf professional. En vit tub som heter BC Bonacure hairtherapy Repair rescue. kostar runt hundringen på frisörsalongen. Så den är faktiskt inte så himlans dyr tycker jag. Men bästa jag provat! Å jag har provat MÅNGA, både 50-kronosrklassen och 400-kronorsklassen. Det är en mjuk kräm som man applicerar i handukstorkat hår, på topparna. Crazybra helt enkelt! =)
    tack för alla dina tips. speciellt det med balsam. hade ingen aning om det. TACK!

då återstår det bara att köpa en inpackning o invänta fint hår ala tv-reklamerna?
  • EttElaktTroll

Sluta använda schampoo
    Börja tvätta med balsam
    Blanda lite olja i din inpackning, och ju längre du har den i desto bättre blir det.

Men innan du slutar med schampoo som torkar ut och silikoner och tillsatser som täpper till kommer håret inte kunna ta upp näringen

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m43393610.html
    en bra tråd

• Finis
    Kom nu ihåg, vilken inpackning du än väljer, att ; schamponera - skölj ur schamponera igen - skölj ur Applicera inpackningen - låt verka - skölj ur APPLICERA BALSAM - skölj ur Många gör misstaget att använda Inpackningen ISTÄLLET för balsam. Detta är fel! man måste sedan "stänga håret" igen med ett balsam, så näringen sätter sig i håret och fjällen sluter sig. Annars är det ingen idé att ens använda inpackning. Vill även tipsa om världens bästa repairprodukt från Schwarzkopf professional. En vit tub som heter BC Bonacure hairtherapy Repair rescue. kostar runt hundringen på frisörsalongen. Så den är faktiskt inte så himlans dyr tycker jag. Men bästa jag provat! Å jag har provat MÅNGA, både 50-kronosrklassen och 400-kronorsklassen. Det är en mjuk kräm som man applicerar i handukstorkat hår, på topparna. Crazybra helt enkelt! =)
    Vad intressant, visste jag inte.

Varför ska man shampoonera två gånger? Räcker det med att man sköljer håret med kallt vatten efter inpackningen för att "stänga" det?
  • Pinkstripe

Frisörerna schamponerar alltid två ggr. Första gången lukrar du lixom upp fett och stylingprodukter, och andra gången sköljs verkligen all smuts bort. MEN man behöver inte ta handen full med schampo. En liten klick räcker. Vid första schamponeringen kommer det inte löddra så mycket, men andra gången ska du få se på fluff! :D Trots att du då tar lika liten mängd.

Skölja med kallt vatten kan va en idé, men balsam efter inpackningen är det bästa!

• Helennnna
    Kom nu ihåg, vilken inpackning du än väljer, att ; schamponera - skölj ur schamponera igen - skölj ur Applicera inpackningen - låt verka - skölj ur APPLICERA BALSAM - skölj ur Många gör misstaget att använda Inpackningen ISTÄLLET för balsam. Detta är fel! man måste sedan "stänga håret" igen med ett balsam, så näringen sätter sig i håret och fjällen sluter sig. Annars är det ingen idé att ens använda inpackning. Vill även tipsa om världens bästa repairprodukt från Schwarzkopf professional. En vit tub som heter BC Bonacure hairtherapy Repair rescue. kostar runt hundringen på frisörsalongen. Så den är faktiskt inte så himlans dyr tycker jag. Men bästa jag provat! Å jag har provat MÅNGA, både 50-kronosrklassen och 400-kronorsklassen. Det är en mjuk kräm som man applicerar i handukstorkat hår, på topparna. Crazybra helt enkelt! =)
    Intressant. Då har jag alltid gjort fel, tvättar håret två gånger bara ibland, gjorde, nu tvättar jag alltid två gånger. Använde dock aldrig balsam efter. Kanske därför inte ens frisörens inpackningar hjälpte mot mitt torra och slitna hår. Ska testa igen.
Svar på tråden Bästa hårinpackningen?