• Pensée

Tandsprickning och jätteförkyld

Vet att det enl vetenskapen inte har ngt samband, men min son har iallafall framtänder på väg och han är dunderförkyld. Segt snor och hostar så att han kräks. Jag hoppas det lättar snart, så synd om honom.

Fler som haft det så här? Hur lång tid kan det ta innan tänderna bryter igenom? Jag ser dem genom tandköttet.

• Svar på tråden Tandsprickning och jätteförkyld
  • Flappan

Har en liten till här som har exakt samma.....jobbigt! =(

• maruttan

Samma här Min tjej är snart 9 månader och har inga tänder än men snorar, bajsar massor och hostar. Vill SÅ gärna att de ska bryta fram snart så att det ska bli bättre...

• paloma84

Vår dotter har också varit så förkyld, men inte samtidigt som tänderna som nu kommer.
    Tips: Näsfridan är superbra. Låt barnet sova högt med huvudet, det hjälper andningen. Köp nezeril på apoteket och skölj med koksalt.

Dottern har alltid haft napp, sen helt plötsligt grät hon när hon hade den i munnen och vi fattade inget. Nähä, vill hon inte ha napp nu??
    Den 27 april bet hon mig i fingret. Aj aj aj, det var en tand =)
    Då förstår vi det nu med nappen, varför hon inte ville ha den. Sen den 30 april, vips så fick första tanden sällskap.

Så det gick fort och man ser tänderna mer o mer för var dag.
    Men det är säkert olika!

• maruttan

Jag har gjort allt det...har näsfrida, nässpray, koksalt droppar, höjt huvudänden på sängen osv osv Så nu hoppas jag att det går över snabbt. Vi har varit förkylda hela vintern och halva våren så nu är jag less på snor...

• Virrpirr

Vår kille blev också jätteförkyld när han hade tandpsprickning.

Det gick rätt snabbt för tänderna att bryta fram när de väl börjat. Förkylningen höll väl i sig en vecka eller så.

Svar på tråden Tandsprickning och jätteförkyld