• Anonym

desperat behov av pengar NU!

Är en ensamstående studerande 2 barnsmamma som desperat skulle behöva få tag i en liten summa pengar at handla nödvändigheter för snabbt och enkelt.
    har försökt att ta sms lån (vet att det är skitdumt men MÅSTE ha pengar) har fått avslag på flera ställen då jag har en del bet.anmärkningar (har precis separerat med barnens far och ekonomin har strulat)
    någon som vet någon sida där man kan få låna ca 2000 kr trots bet anmärkning??
    är super viktigt, finns ingen i bekantskapen som kanlåna ut så nått annan alternativ finns ej!

• Svar på tråden desperat behov av pengar NU!
  • sasssyy

Har du anmärkning finns det inga ställen du får låna på av naturliga skäl.

har du däremot barn och är i ekonomisk kris har du rätt att få akut hjälp från socialtjänsten, även om du är student. Handlar det om förnödenheter har du rätt att iaf få en rekvisition för att gå och handla för.

• Nyfiken gul

säger som ovan: Vänd dig till soc!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym

men jag har en inkomst med alla bostads-barn-underhålls bidrag, csn och så jobbar jagvarannan helg så har ut ca 17 000 i månaden. så jag får garanterat ingen hjälp av socialen.
    men har så mkt räkningar därför har jag inga pengar kvar. brukar inte va såhär illa.
    har hört att man ska kunna få sms lån på vissa ställen!

• StarkMamma
    Anonym skrev 2009-05-05 10:52:53 följande:
    men jag har en inkomst med alla bostads-barn-underhålls bidrag, csn och så jobbar jagvarannan helg så har ut ca 17 000 i månaden. så jag får garanterat ingen hjälp av socialen. men har så mkt räkningar därför har jag inga pengar kvar. brukar inte va såhär illa. har hört att man ska kunna få sms lån på vissa ställen!
    Sms lån kan du inte få och inga andra lån heller. Det enda du kan göra i din situation är tyvärr att försöka klara dig på det du har eller sälja några saker på tradera.
    Önskar jag kunde gett dig ett positivt svar.
    Men din höga inkomst gör att du inte kan få hjälp av soc och då är det lite kört om man säger så.
  • Anonym

Dem säger att man ska få ta SMS-lån trots betalningsanm. men det får man alltså inte! Men FOLKIA är väl en utav dem som säger sig ge ut det åt alla!

• Nyfiken gul

googla på sms-lån så får du upp alla tänkbara företag.

Dock har dom flesta nu börjat med kreditstopp för dom som har anmärkningar. påtryckningar från regeringen gjorde att fler nu kräver att man kan betala tillbaka sina lån innan man får ta ett lån.

• Anonym

och det tar ju veckor jag behöver pengar NU!

• Nyfiken gul

Annars är tipset att sälj något snabbt på blocket eller nåt.

Du äger garanterat en massa saker du kan få lite pengar för så ni klarar maten i alla fall tills barnbidraget kommer...

• Tasano

Sälj grejer på blocket? Gå till en pantbank?

Svar på tråden desperat behov av pengar NU!