Inlägg från: A73H |Visa alla inlägg
  • A73H

Idol 2005

Ja, det går alla vardagar! Men visst blir man helt chockad över den totala brist på självinsikt som präglar de flesta ansökningarna? Jag blir helt mörkrädd och tänker att då måste man ha VERKLIGT dåligt självförtroende om man söker sig till en audition och inte kan sjunga liksom bara för att få höra att man är kass...är inte det lite självdestruktivt?

• A73H

Fast xxemeyaxx: det känns som om flertalet av de tondöva som söker är människor som inte mår så bra av ena eller andra anledningen - man kanske inte måste vara så elak då som jury?.. Fast det är väl det som är sjlva konceptet?...

• A73H

Är det sant? Jag är lite dålig på förnedringsTV...det är ju liksom inte helt ovanligt att mnniskor som mår dåligt söker kritik för att "bekräfta" vilka dåliga människor de är... Jag minns förra året - han som fick vara oublikuppvärmare vid ett tillfälle (som ärligt talat inte verkade ha alla bestick i lådan...) - honom var de jätteelaka mot - och han blev så himla ledsen!!! Det tycker jag är lite trist---lite urskiljning skulle jag allt vilja ha... Fast ändå sitter man där ocj´h tittar och skrattar och förfasar sig *skäms - känner mig som en hycklare*=)

• A73H

Ärligt talat - själv behöver jag just nu en SKARP tillsägelse för min stavning!!! Finns det en "SEKRETERARJURY" som kan platta till mig lite?...=)

• A73H

Fast det är också ett underligt fenomen det där med att "säga sanningen". Nej, jag är inte alltid säker på att man måste göra det - men i ett sånt här TV program är det ju det som är grejen, så det säger jag inget om! Men i det verkliga livet (typ hemma på min gata i stan...) så kan det göra mig helt galen - folk som ser det som sin stora livsuppgift att vara "sanningssägare"!!!! Jag skulle väl oxå kunna vara det, men man måste alltid väga för o emot tycke jag! Folk måste ju få lov att vara som de är oxå...

• A73H

Cheri: Naturligtvis är skitsnack bakom ryggen 1000 gånger värre - jag menar mer att det ultimata vore om folk var lite mer toleranta mot varandra istället för att känna sig tvingade att berätta om varandras fel o brister... Men tråden skulle ju handla om Idol! Längtar redan tills imorgon!!!!!

• A73H

Har oxå jobbat med musik och sjungit i många år, och det är en annan sak - då vet man lixom vad det handlar om. Ärlig kritik eller respons är helt okej och utvecklande är man är aktiv inom nåt...jag menar alla de stackare som typ bara har sjungit för sin mamma hemma...De KAN ju inte sjunga och har aldrig gjort det heller - de har bara nån underlig "blir -jag-bara-popostjärna-blir-moitt-liv-helt-fantastiskt-" mentalitet - och det är bedrövligt!

• A73H

SEKRETERARJURYN!!!!!! Vad pysslar ni med? =)
    Hoppas oxå på lite bra sångare imorgon! Fast jag är eg rätt trött på de där wailande "låtersomallaandra" artisterna...vill ha nån med personlig och säker röst med lite pondus!!! Hoppas på imorgon! *håller tummarna* (Malmö?)

• A73H

Cheri: Jag med!!! Det finns liksom redan för många Christina Aguilera o Darin...

• A73H

Jag är så himla fascinerad av alla de som kommer till audition och faktiskt inte kan sjunga?!
    Men jag tror jag har kommit på själva tankekedjan hos alla de vi sitter vecka ut och vecka in och förfasar oss över på grund av deras bristande självinsikt:

Det måste vara så att de står hemma med musik och sjunger med i låtarna och tycker att det faktiskt känns ganska bra och härligt i kroppen...roligt är det också....men oj, jag låter ju nästan som han/hon på skivan, tänker man.... (pröva själva...man låter faktiskt nästan som Whitney när man sjunger med i en Whitney-låt!!!)..fasen jag är nog inte så tokig på att sjunga i alla fall....kanske man skulle vara med i Idol...herregud, jag som låter som Whitney, klart jag ska vara med!!!! Och så har man bestämt sig liksom! Eller vad tror ni? Sedan tyvärr visar det ju sig att man utan den där goa bakgrundsmusiken på hög volym så lät man ju inte alls som man trodde...men det måste ju bero på att man är hes, nervös, kissenödig, förkyld......osvosv...och den där juryn - de fattar ju ingenting!!!! De vet minsann inte hur bra jag kan låta... =)

• A73H

Fast Jens måste ju vara näst i tur att åka ut?!..... ;)

Svar på tråden Idol 2005