Idol 2005
Jag tycker bara att det finns en självklar som inte ska gå vidare: Eddie! Alla de andra tycker jag är allt från mer än bra till toppenbra!
Jag tycker bara att det finns en självklar som inte ska gå vidare: Eddie! Alla de andra tycker jag är allt från mer än bra till toppenbra!
Ja, Jens, vilken sötnos! :)
Cindy tycker jag är våpig, och det gillar jag INTE!
I Aftonbladets nätfråga (12000 röster) om vem som är ens favorit i Idol ligger Sibel och Agnes på delad första plats... Märkligt då att hon inte gick vidare första gången hon tävlade...!?
Ååååååh, sötnosen Ola går ju bara från klarhet till klarhet för mig! :) Hörde ni hans underbara strof i inledningslåten? Han har ju en sån härligt mjuk och skön röst! :)
Jag fattar inte riktigt vad det skulle vara som är så himla speciellt med Håkan Hellström? Ja, jag har sett honom live och det var den tråkigaste och tramigaste konserten jag varit på. Jag tycker att Ola gjorde en bra version av hans låt, han sjöng rent och försökte sig inte på en kopia av Håkan utan gjorde sin egen grej och jag tyckte att han gjorde det bra!
Jens må vara liten, blyg och osäker, men igår tycker jag att han gjorde väldigt bra ifrån sig och sjöng absolut inte falskt!
Det jag tycker är lite synd är att folk redan innan har bestämt sig för vilka de gillar och inte gillar och dömer dem utifrån det och inte hur de gör ifrån sig på scen varje enskild gång.
Men självklart är det unga tjejer som röstar mest, och vilka är det som kommer att köpa skivan sen?? Ja, just det, de unga tjejerna, så då är det väl vettigt om det blir den artist som de tycker är bäst?
Hur många har köpt en skiva med någon av förra årets artister?
tr3z - Åh, trevligt med någon som inte heller gillar Sebastian... :)
Jag menar inte att alla gör så, men det känns som att många har bestämt sig för att Sebastian är bäst och spelar det ingen roll vad han eller nån annan gör för prestation.
--------------
Jag bryr mig inte speciellt mycket om Idol, visst har jag mina favoriter och vill gärna se programmet varje vecka, men jag skulle aldrig få för mig att rösta och kommer inte att köpa en skiva oavsett vem som vinner... Och då tänker jag inte heller klaga på att svenska folket (dvs de unga tjejerna) röstar fel... :)
Jag gillade Ola massor och tycker att det är tråkigt att han åkte ut, men han gjorde inget bra framträdande idag. Det var lite chockartat att han skulle åka ut, han har ju inte ens hängt löst tidigare.
Som jag sa, personligen tycker jag att det är tråkigt att Ola åkte ut, men samtidigt så gör det mig inte så mycket, för dagens utröstning visar att det beror otroligt mycket på prestationen om man åker ut eller inte. Ola gjorde ingen bra prestation idag & då tycker jag att det är rätt att han ska åka ut före de som presterade bättre. Den här utröstningen tycker jag visar att utröstningarna i Idol faktiskt funkar som de ska, att den som gör sämst ifrån sig åker ut, oavsett om han aldrig ens hängt löst förut.
Jefa: Jag frågade ungefär samma sak förra veckan, men fick svaret att det är ju så kul att klaga...
Jefa: Jag håller absolut med dig, om man inte röstar ska man kanske inte heller klaga på att alla andra röstar fel... :)
--------------------------------------------------------------------
Sen tycker jag att det är märkligt att folk skriver att fjortisarna är pinsamma för att de inte har samma favoriter som en själv - men herregud - vem gjorde din åsikt till sanning? Varför måste folk vara pinsamma eller dumma eller tondöva bara för att de inte tycker som du?
Maiaa: Och jag håller med om varenda ord du säger! :) Vilken läskig ormig människa!
Alltså, en annan sak som jag stör mig på med Sebastian (förutom hans ålande på scen och hans vänsterhand som hela tiden gör märkliga cirklar) är hans otroligt fula byxor och spetsiga skor!!! Uäck, alltså, det är ju inte ens snyggt! Varför envisas han med att trycka ner sin rumpa i sådana osmakliga kläder??
maginari:
tror du det? :p jag tänkte bara att jag säkert får klaga på vad jag vill eftersom alla andra verkar få göra det!
maginari & neo: nej, enligt Ola på de chattar han har gjort är de bara kompisar! :)
Jag tycker att det hade varit roligt om Sebastian hängde löst ikväll, det om något skulle bevisa att röstningen beror väldigt mycket på hur man presterar. För ikväll var han faktiskt inte speciellt bra.
Kattii: Du är inte ensam! :) Inte ens nu i frack kunde han lägga av med den där handrörelsen som han alltid gör...
Hihi, jag tycker att det är lite kul att Jens hänger kvar bara för att så många har så mycket emot honom! Hejja Jens! :p
Jag funderar på en grej - minns ni förra året och juryns ständiga sågning av Lorén och att hon sjöng nasalt?
Vad har hänt??? Agnes är ju 100 gånger värre och de säger INGENTING! Vad är skillnaden? Jag tycker dessutom att Loréns nasala röst är minst lika bra som Agnes om inte ännu bättre!