Inlägg från: KorElleBelle |Visa alla inlägg
  • KorElleBelle

Idol 2005

Lägger in en sida med bilder på de tävlande:

www.tv4.se/idol2005/artikel.aspx&CID=2374&MC=2374

Sibel har en grym röst men jag håller nog på Karin nånting bland tjejerna ( enormt röstomfång) och bland killarna så tyckte jag inte det fanns någon klar favorit.

Fast sedan handlar det ju inte bara om rösterna utan om hela "paketet".

• KorElleBelle

Blev himla besviken igår!
    Hade stooora förhoppningar på Karin som verkligen har en röst som heter duga MEEEN varför i hela fridens namn väljer hon den låten? HJÄLP, en låt som en av soulens drottningar har gjort. Det är till att ta sig vatten över huvudet!!!!
    Det var tur att hon åkte ut, som artist så gäller det att kunna välja rätt låtar och Respect var INTE en låt för henne.

Jonah var kanon och värd att gå vidare men jag är inte så säker på Cindy, det är något med henne som jag har lite svårt för. Vet inte vad, kanske den märkliga skånska dialekten ( är själv skåning ) eller hennes något flamsiga sätt. Ser inte henne som någon stor artist precis. Men hon kan ju sjunga såå.

Synd att inte Sarah gick vidare, gillar hennes lite spröda och väna stil. Hoppas hon går vidare på fredag!

• KorElleBelle

Ha, Idoluttagningarna skulle ju vara en kul grej att utsätta någon för på en svensexa eller möhippa, eller ..... nooooot!

Såg inte slutresultatet igår ( varför måste det vara uppdelat så där i 2 delar?) men rätt personer gick ju vidare, fast Måns fick nog en hel del tjejröster!

Ikväll hejar jag i allafall på Sibel med den underbara rösten trots hennes usla låtval ("The power of love", kan inte med Celine Dions låtar) och Johan med ringen som framför "I love it when we do", en Ronan Keating låt!

En liten varning dock för Ola som ska framföra en helt underbar låt, Maria McKees "Show me heaven! Spännade och ovanligt låtval där du Ola!!!

• KorElleBelle

Juryn ska vara med för att reta upp oss och sätta lite sprätt på det hela!!
    Men vad tycker ni om programledarna?, har j*vligt svårt för Tobbe Blom! Tycker att han ska hålla sig på Lattjo Lajban, verkar såååå oproffsig. Det är bara ett enda hakande och pinsamma pauser i intervjuerna!

• KorElleBelle

Hallå ni har väl inte missat den alternativa idol 2005 tävlingen som finns på:
    www.tv4.se/idol2005/artikel.aspx&CID=2405&MC=2374

OLW-Idol! Klicka in er till höger på sidan!! Underbara bidrag!! Min absoluta favorit är Francine! Vilken röst!!!!

• KorElleBelle

Ha, varnade jag inte för Ola och hans låtval!
    Och Sibel tog sig vatten över huvudet med den där sk*tlåten "Power of love", fast det är ju vågligt att ge sig på en Celine låt!

Stackars Johan såg lite bortkommen ut, tyckte jag, låten passade inte honom alls. Varför väljer dom alla så lugna och smäktande ballader?? Är det något som dom måste göra, eller? Har jag missat något???
    Johan skulle ju valt en låt som passar honom, Ronan Keating, QUE??????

Jaja rätt personer gick ju vidare men det var ett klent uppträdande av alla, tyker jag, ingen som stod ut precis!

Här är kvällens tävlande:
    www.tv4.se/idol2005/artikel.aspx&CID=2374&MC=2374

Vilka är era favoriter??
    Själv gillade jag Martina, Elina, James och Sebastian ( vilken återhämtning efter blackouten!!) så det blir tufft ikväll! Spännande!!!

Men hör ni har Victor någon "starquality" egentligen???

• KorElleBelle

Fast då är det låtvalet igen. Sebastian har valt D Powters "Bad Day". Inte min favoritlåt riktigt, gnällig och tråkig i refrängen! Undrars om han kan göra den bra, hmmm?

Nä då tror jag mer på Elinas "The voice within" och James "Man in the mirror". Fast det är som sagt inte låtarna som avgör eller???

• KorElleBelle

Ja!! Heja Elina! Så säkert hon satte låten, den är INTE lätt!! Värdig vinnare!
    Men stylisten!! Vad tänker människan på egentligen, kjolen såg ju för j*vlig ut!!

Men men Sebastian var ju sååå blek! Gjorde inget bra framträdande, stel och tråkig, fast jag avskyr ju låten så det ju ha berott på det.
    Gillar inte killar som försöker dölja sin begynnande flint på det där tafatta viset, ser konstigt ut. Nä klippa av allt ihop i stället och erkänn att huvudet börjar tränga fram.
    Oj oj nu ska vi vara snälla

Ska bli spännande och se vem som kommer med bland de 8 i kväll. Hoppas på bl a James som jag tyckte gjorde ett bra jobb i går!

• KorElleBelle

Jenas gick vidare för att svenska folket fick ringa och rösta! Tror att det är mååånga tonårstjejer som följer Idol och dom röstar på dom söööta pojkarna!

Att bli en idol beror tyvärr inte bara på om du har en kanonröst idag utan också på image och utseende. Vårt samhälle av idag är tyvärr så men det finns ju hopp! Daniel Lindström är ju ingen 10-poängare precis men han vann ju faktiskt förra året. Fast Darin lanseras ju nästan hårdare av skivbolagetoch pressen! Och han var ju förra årets "flickidol"

Själv håller jag på Elina som vinnare ( en mycket duktig sångerska) men Sibel vinner nog och det är helt ok!
    Fast det vette katten om det inte blir en av flickfavoriterna som får flest röster!!

• KorElleBelle

Ja och jag vill bara påpeka att Daniel blivit nominerad för Bästa svenska artist på Nordic Music Awards ihop med Kent, Lena Philipsson, Lars Winnerbäck och Magnus Uggla. Det hela går av stapeln 29 oktober i Köpenhamn!
    Sen är det inte fy katten att få spela på Viking Line, bra betalt och kul jobb!
    Hans nya singel Run är hur bra som helst, han ängnar nu nästan all tid till att sätta ihop sin nya skiva istället för att prångla ut skivorna på löpande band.
    Tycker han gör bra ifrån sig!

Här är Darins kommande program:
    www.darin.se/&pid=read&id=2251

Inte ett köpcentrum som missats där inte.

Men flickidol kommer han alltid att vara gossen lille! **ironi**

• KorElleBelle

Angående debatten innan i tråden om huruvida Darin eller Daniel Lindström var "segraren" i Idol 2004 så vill jag bara säga att Daniel blev igår utnämnd till "bästa svenska artist" på Nordic Music Awards i Köpenhamn!!! HA, så det så!! Daniel rules!!!**obs ironi**

• KorElleBelle

Ja just det!! Därav min ironi varning!!!!

Svar på tråden Idol 2005