Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Idol 2005

Själv tycker jag Agnes är jättebra, fast tråkigt stylad, mdans jag inte alls fröstår storheten med James...

• Jennie med ie

Ung tjej, långt brunt lockigt hår, hade igår bruna stövlar, blåjans och grön tröja och sjöng en Lisa Nilsson-låt.

• Jennie med ie

På fredag har jag för mig att jag läst. Synd att James inte gick vidare direkt, då hade jag varit säker på att juryn valt att ge wildcard till Agnes. Nu lär väl James få det... men jag vill ha med Agnes!

• Jennie med ie

JA Äntligen går nåt min väg *skratt*

• Jennie med ie

Jovisst tyckte jag Olas falsett var falsk ibland, och det sa ju även en i juryn...

Cindy sjöng verkligen dåligt idag och ser man bara till detta uppträdande tyckte jag det var rätt att hon åkte ut, men sett över det stora hela ser jag flera som är betydligt sämre.

• Jennie med ie

Nope, minst 2 ord ;0)

Idag gillade jag Agnes bäst och blev mest besviken på Cindy och Marieme. Jonahs röst imponeras jag av, men jag vill se nåt annat! Inte bara samma typ av låtar hela tiden.

• Jennie med ie

Njäe, jag är för nykter för det..

• Jennie med ie

Mest överskattad: Sebastian. Alltså, hur kan man göra en så bra låt så dålig? Mick Jagger-moovsen känns varken äkta eller passar till låten, och stora partier av låten sjöng han uselt.

Största negativa överaskningen: Agnes. Fel låt, kasst uttal, trist sång. Jag har gillat henne tidigare.

Största positiva överraskningen: Sibel. Trodde inte hon skulle klara låten med tanke på hur tamt och sprött hon sjungit innan. Men här tog hon ju i lite!!

Bäst ikväll: Elina.

• Jennie med ie

Fastän man håller sig till en musikstil/gren så kan man ju variera mellan olika typer av låtar. Jag tycker Sebastian har varierat sig hyfsat inom sin egen stil, medans däremot Ola t ex har varit för enformig (förrutom förra veckan då men hans förstahandsval var tydligen den som Sibel sjöng).

• Jennie med ie

Britney gifta sig så vitt jag vet med Kevin innan hon blev gravid, och så var hon gift en kortis med en annan kille som sa att han var hennes första. Men vem vet....

ja varför det så säkert att de är muslimer?

Svar på tråden Idol 2005