Inlägg från: tinna |Visa alla inlägg
  • tinna

Idol 2005

Kikar in en väng. KÄnner inte att jag kan redan nu säga vilka jag tycker sämre om så där direkt, har hört förlite. Likaväl som dom får till en kanonlåt en gång (som marième) så gör dom usla framträdanden emellanåt. Vill se mer, vilka som håller i längden! Men hittills tycker jag att Agnes har den läckraste rösten, men hon behöver gå fram bättre genom rutan så att folk röstar på henne. Sångmässigt är hon jättebra tycker jag. Sen tror jag att Elina kan mycket bättre om hon slutar gapa så förtvivlat hela tiden. Å Ola får sluta sjunga i falsetten hela tiden så är han också bra.
    Jonah har en helt otrolig röst, får rysningar på hela kroppen. Jag vart förvånad över att juryn lovordade Måns så i fredags, tycker han vaer lite sådär, inte dirket dålig men så där överväldigande bra var det väl ändå inte....
    jaja, vi får se efter freadgens Idol, som jag f ö kommer missa Har genrep precis hela kvällen inför stor konsert med vår kör på lördagen. Går reprisen fortfarande på söndagarna eller?
  • tinna

Jag hoppas att Agnes kommer fixa sin låt för det man har hört hittills är ju jättebra. Men ska hon klara sig så måste hon ju fixa att sjunga sånna låtar också så jag hoppas massor på henne. Svåt att säga att hon inte kommer klara det när man inte hört henne sjunga nåt i den genren innan.

• tinna

Eliin: Håller med dig i allt du skriver Jonah är den enda som har en riktig stjärn-röst! Gillar också Agnes, missade dock fredagens final så jag vet inte hur hon gjorde sig i upp-tempo. Gillar Elinas röst också men hon har en benägenhet att sjunga så starkt och då låter det inte lika bra, men hon kan ju utvecklas....

• tinna

Måste bara hålla med Eliin igen om Sebbes mick. Fattar inte att ingen någonsin förklarat hur man ska hålla en mick, det ser ju helmysko ut! Störigt!

• tinna
    Jag tror Jens får åka, dom skulle införa ett förbud mot Robbie Williamslåtar för dom är så svåra! Finnsd et nån i idolhistorien som kört en Robbie Williams och klarat det bra?? Nä, jag tror inte det....
    jag tycker inte alls att tjejerna är usla, tycker både Sibel och Agnes har kanonröster och en musikalitet som är suverän. Sen måste dom väl mediatränas lite men det fixar sig nog Både sebastian och Jonah är också duktiga men tycker att båda kört fast i samma typ av låtar hela tiden. Skulle vilja se lite mer variation......
  • tinna

Man kan ju tycka att han skulle lärt sig från förra gången.....

• tinna

Precis Stitch! Där satte du huvudet på spiken (varför säger man så?)

• tinna
    Är så nöjd med mig själv att jag smsade till min syster precis innan utröstningen att Ola borde få åka men att jag inte trodde att han skulle göra det p g a småflickor som är kära i honom.........Här gillar vi Agnes och Sebastian, även Jonah och Sibel är väl rätt OK. Tror Elina, Jens och Måns står på tur att åka ut nu.
  • tinna

Fast idag sjöng Jens bättre än Ola, i Idol kan man inte leva på sånt man gjort förr, det är idag som gäller...... Jag gillar inte heller Jens, men Ola var inte heller nån stor favorit.

• tinna
    Jag vet faktiskt att ganska många killar, som inte är direkt småkillar ( typ min man och en massa kollegor) röstar på Agnes för hennes röst. Min man bara blundar och njuter när hon sjunger. Själv är jag rätt svag för Sibel när hon sjunger, hon har en otrolig bredd tycker jag. Sen är hon ruggigt störig i intervjuerna, men det tycker jag att Agnes och Sebastian kan vara också. Tv 4 har ju inte gjort nån hemlighet av att dom gärna vill ha en kvinnlig segrare i år, vi får väl se hur det går.....
Svar på tråden Idol 2005