Inlägg från: S0lstråle |Visa alla inlägg
  • S0lstråle

Idol 2005

Sällar mig till de flesta och tycker att Sebastian och Sibel är de självklara stjärnorna. De "går genom rutan"! Sebastians alla moves... love them! Det är såååå mycket roligare att se på än någon som vinglar ut på scenen och har som sitt största trick att hitta kameran och smila och blinka- som många av de andra småpojkarna gör. Tråkigt!! Och jag håller med, alla artister har sina manér som de kör med, alla plockade av någon någongång. Sebastians är inte annorlunda eller egna, men bra.

• S0lstråle

Mest överskattad: Absolut Agnes. Söt tjej, men det är allt...

• S0lstråle

Elina gör ett bra låtval tycker jag. Ska bli spännande! Den kan nog passa henne bra!

• S0lstråle

Men finns det inte risk för att Jonah blir "en ny Daniel", dvs. ingen större popstjärna direkt?! Visst bra röst och allt det där och första skivan sålde säkert jättebra, särskilt bland målgruppen kvinnor 30+ men nu är det väl mest ålandsfärjan som gäller för honom eller?

Jag tycker att det är dags att en kille åker ut! Jens eller Måns skulle inte vara helt fel. Helst Jens. Inget för mig!!! Sedan är inte alla tjejer som är kvar favoriter direkt heller men-men.

• S0lstråle

Håller med- jag ser gärna en rocker-Idol!!

• S0lstråle

Virris- oj, Sibel var inte med i toppen alls alltså. Det trodde jag absolut att hon var i "folkets" ögon!

• S0lstråle

Jo, någon av dom måste det väl nästan vara?! Marieme är lite "tråkig", men jag vill ha ut en kille (för rättvisans skull, det måste ju ut lite tjejer ändå såsmåningom) så ut med Jens! Även om det inte gör så mycket om Måns eller Ola åker heller för den delen!

• S0lstråle

Bra att Marieme åkte ut. Hon har inte gjort något bra sedan hon sjöng Alicia Keyes på audition tycker jag. I går var det riktigt blekt.

De enda som eg. var bra tycker jag var Sibel, Sebastian och Agnes.

Håller inte med om Olas version av Håkan Hellström. Tror istället som nån i juryn sa; Frågan är om den låten passar någon annan än Håkan? (Har man sett honom live ska det mycket till för att mäta sig!!!) Det kanske gått hem bättre om Ola hade lyckats göra ett starkare scenframträdande?

• S0lstråle

HÄRLIGA låtar i kväll! Ska bli kul att se om idolerna "klarar" av dem!!! Kanske kan Jonah lysa upp lite (det är dags för det) med Señorita?!

• S0lstråle

Förresten- Åker inte en kille ut (förslagsvis Jens) idag vet jag inte vad jag tar mig till! (Fast att gå så långt som att faktiskt rösta tänker jag inte )

• S0lstråle

Äntligen åkte en av botten-killarna ut (läs: ola, måns, jens). Överlag tycker jag nog att Ola varit den bästa av de här tre, men i fredags var han verkligen kass! Han klarade inte av att leverera en Justin-låt för fem öre! Vilket däremot Jonah gjorde!!! Hittils har jag tyckt att han är über-trist. Men i fredags växte han flera äpplen! Vilket framträdande! Gillade Sebastian och Sibel också, som vanligt! Och Agnes gjorde inte ett helt fel framträdande hon heller. Elina känns fortfarande lite tafatt, eller?

• S0lstråle

Sibel tror jag är muslim, hon fastar (vanligtvis) i alla fall. Fast å andra sidan så är det ju MÅNGA icke-troende som håller på de kristna traditionerna, så det säger kanske inget...

Men spelar det någon roll överhuvudtaget vilken tro en artist har? Så länge man gillar musiken... Okej, kristna lovsånger kanske är svårt att ta till sig som icke-kristen. Men all annan vanlig pop/rock spelar det väl ingen roll vem som levererar? I stort sett?

Förresten... Håller med, det känns väldigt fel när Clabbe (så heter han va?) ber en knappt byxmyndig liten flicka att agera som om hon varit "-tillsammans med i alla fall en kille..." BLÄ!!

• S0lstråle

I går tyckte jag att Sebastian och Agnes glänste! Sibel var ok. Resten... nje! Nu är det väl dags att Jens åker ut snart?!? Jag tror att han lockar många som egentligen tycker bättre om någon av de som alltid sitter säkert att rösta på honom- av sympati. Man tänker ju lätt att ex. "Ingen idé att rösta på Sebastian, han är ju favorit och klarar sig iaf!".

• S0lstråle

Agnes 1
    Sibel
    Måns
    Jens
    Sebastian 2

• S0lstråle

Tonåring är också ett passande ord ...

• S0lstråle

Även om Jens ÄR duktig så är det väl ändå hans tur att åka i kväll!?!

Svar på tråden Idol 2005