Inlägg från: ManaMi |Visa alla inlägg
  • ManaMi

Idol 2005

Jag är inte heller något riktigt Sebastian-fan men däremot en gammal hårdrockare och idag var han suverän!
    Gillar dock Agnes och även om detta inte var hennes stil eller kväll så hoppas jag att hon går vidare även om det är lite tveksamt. Och mulligt ansikte???!

• ManaMi

HA HA nu såg jag att samma tjej kallade Agnes stor

• ManaMi

Jag tycker oxå Sebastian är duktig men precis som halstabletten så tycker jag oxå att han är enformig att titta på alltid samma Mick Jagger-stil och sen har vi den där plutande munnen som i och för sig oxå är Mick Jagger men otroligt tjatigt att titta på

• ManaMi

Jag tycker Måns ska röstas ut ikväll, har alltid annars haft Jens som förlorare men ikväll var han lite bättre än vanligt.

• ManaMi

Ja Jens har gjort en hel del riktigt dåliga framträdande men snart måste det ju vara hans tur, nästa fredag kanske?

• ManaMi

Tyckte Jens var hysteriskt rolig förförra fredagen när han sa att han skulle köra järnet och så klev han upp på scen och sjöng mesigt, falskt, kutade med ryggen och blinkade med ögat HA HA HA HA

• ManaMi

HA HA Ja Bad Boy var det han kallade sig HA HA

• ManaMi

Sibel kunde inte göra Metallica rättvisa och vill någon se hur en Led Zepplin-låt ska framföras så slå på 2:an nu!!!

• ManaMi

Jag har inte läst hela tråden så detta kanske har uppmärksammats förut men jag tittade på repriserna från uttagningarna till idol och såg att Joanna från Paradise hotel var med i sista uttagningen i stockholm. Inte så intressant kanske men jag blev bara så förvånad.

• ManaMi

Jag hämtade sonen på klassfest när Agnes och Sibel sjöng sina två första bidrag, ville ju höra!!!

Och Sam Brown och Stop var en superhit på 90-talet så visst är det en känd låt

Sibel var ingen höjdare tycker jag Och Sebastian får jag utslag av att titta på stör mig så otroligt på hans gapande mun (ser lite ut som en fisk på land) och spattiga dans,(som Mick Jagger redan dansat i 30 år så vadå egen stil?)

Agnes gjorde inte heller what a feeling så där jättebra men jag gillar henne bäst ändå!

• ManaMi

Om det är någon som fått perfekta låtar så är det väl Sebastian?!
    Det är bra mycket lättare att sjunga en ballad än en up-tempo låt och nothing comperes to you är ingen typisk "tjejlåt" utan är ju faktiskt väldigt lättsjungen, känslosam och otroligt känd.
    Sibel fick ju däremot en svår andralåt och jag kan nog inte hålla med juryn om att hon skulle vara en rocktjej, tycker mest det låter skrikit!

• ManaMi

Älvira
    Kul att du gillade liknelsen

• ManaMi

Åhhh vad bra nu kommer snabbgenomgången då får jag se det jag missade när jag hämtade sonen!

• ManaMi

Ok det var länge sen han åkte ut men jag tycker ändå att Jonah skulle ha vunnit idol, vilken röst!

• ManaMi

Agnes sjöng inte falskt, nasalt ja och inte superbra men absolut inte falskt. Däremot så hade Sibel ett par falska toner i båda sina låtar.

• ManaMi

Ja absolut var Sibels andralåt mycket svårare än de andra, Sebastian hade de lättaste.

• ManaMi

Hur kan ni tycka att Sebastian fick svåra låtar? Rolling stones som han kopierar rakt igenom och nothing comperes som är en ganska lättsjungen och tacksam låt att framföra!? Jag tycker han fick allt serverat!

• ManaMi

Jag är lite besviken på finalisterna, inga superstjärnor någon av dem tyvärr! Inte som förra året! Saknar som sagt Jonah i finalen men av dessa två så håller jag på Agnes för som jag sagt förut så tycker jag Sebastian är jobbig att titta på.

Svar på tråden Idol 2005