Idol 2005
Nej, hur kan man som förälder eller kompis säga "jo, men du sjunger ju jättebra! Du kommer att gå långt, åk!" och personen sjunger som en överkörd kråka?!
Humanism!
Nej, hur kan man som förälder eller kompis säga "jo, men du sjunger ju jättebra! Du kommer att gå långt, åk!" och personen sjunger som en överkörd kråka?!
Humanism!
Hmm.. Jag har tänkt på en sak. Förra året störde jag mig sååå EXTREMT på Kishti, hennes överdrivna sätt, hennes uttryck, hela hon! Men i år tycker jag att hon är helt ok, nästan omtyckbar.
Och som Sibel sa, "hon är så snygg nu, har gått ner i vikt", tänkte jag iofs inte på förrän hon sa det, men visst verkar Kisht _mä bättre_ i år? Alltså, som att hon hade något stort problem förra året (privat?) och det är löst i år? Eller .. ehm ... som hon blivit "fri" från något? *flummar på*
Äh, fattar ni hur jag menar? Hon verkar mycket mer samlad och så i år. Jag tänker på förra året, när hon satt i direktsändningarna med den fula röda pricken i pannan (den var ju inte snyggt sminkad, ens!) och uppförde sig som en drogad...
Jaja, bara flum.
Nån som har tänkt något?
Harmonisk! Ja! Det var ordet jag letade efter.
Peter är min favvo!
Danne och Kishti (Ja, hon heter så, inga r!
) kommer nog på delad andraplats, tror jag.. Har lite svårt att bestämma mig.. Jo, Danne kommer nog före Kishti. Clabbe kan jag inte med! Urk! Han är sliskig.. Gubbe! *bläh*
Sarah! Sarah åt folket!!
*håller tummarna*
Snart resultat nu...
Äsch!
Jaja, Cindy och Jonah gjorde bra ifrån sig. Men de är lite "mainstream", hade VERKLIGEN velat se mer av Sarah! Hon har något eget.
Man kan ju hoppas på att hon får en andra chans.
Eddie sjöng lite taskigt, men de där ögonen förlåter mycket.
Karin har ju sångröst, men låten levererade hon inte alls.. Oavsett om hon ville jämföras med Aretha eller inte så blir det ju så, speciellt när hon framför den så tamt.. Men sjunga kan hon ju!
Jens.. Ja. Inget speciellt egentligen, bra, men inget enastående...
Maria! Jag gillar hennes sound skarpt!
Sibel!! Hon var jättenervös - vilket är fullt förståeligt - men presterade bra ändå. Inte så bra som hon kan, men bra!
Sen kan jag inte bestämma mig för Hanna eller Lina.
Allmänt tycker jag att tjejerna håller högre klass än killarna, med vissa undantag, i år.
Yaaay!!
*nöjd*
Jens måste ha hela släkten som ringer 24/7, eller nåt.
Daniel och Stina är väl fortfarande ihop? Det sa ju Stina t o m i "extraIdol"-programmet för någon vecka sedan.
Ååååh!! *morr, spott, fräs*
Jag är lite irriterad..
Såg precis reprisen på tv400, och jag VET ju att Sibel åkte ut, men nu kan jag säga ännu mer att det förtjänade hon INTE! *gnäll, gnäll, gnäll* Tycker inte heller låtarna igår gjorde henne rättvisa, även om jag tycker att hon gjorde dem bra. Visst, lite falskt då och då på rocklåten, men inget som störde, tycker jag. Energin hon har kompenserar ju upp flera gånger om, det syns verkligen att hon älskar att stå där på scenen. Dessutom har hon alltid gjort så enormt bra ifrån sig innan!
De andra var ju så givna - En Rolling Stones-låt till Sebastian, liksom. Intet nytt under solen.
Då skulle de gett Nothing Compares 2U till Sibel. Och Agnes, varför är juryn så förblindade av henne? Speciellt Daniel, jag håller med dig Fia2!!
Nu vill jag kanske ändå att Agnes vinner, för jag vill inte att Sebastian vinner, men har inte bestämt mig riktigt... Men finalen känns inte lika kul nu, "min" vinnare försvann igår.