Inlägg från: Mumu |Visa alla inlägg
  • Mumu

Idol 2005

Tänk att jag är inte alls så förtjust i Sara, jag! Jag tyckte att det var rätt självklart att det var just Jonah och Cindy som skulle gå vidare igår, även om jag måste erkänna att jag kolla med ett halvt öga och lyssnade med ett halvt öra...

Vilka är det ikväll? Måns, Hilda, Maria och Mariéme fattar jag på tråden, men är det fler?

• Mumu

Var det alltså Måns och Maria som gick vidare ?

Måns trodde jag på, men inte Maria. Marieme var sketabra och Hilda gillar trots att hon inte gjorde kanon ifrån sig, men Maria..? Nej.

• Mumu

Ormen pratar ni om ? Jag VET att Sebastian har massor av talang och en unik stil, men jag har ju så svårt för hans ormighet! Men jag hoppas att han kan omvända mig ikväll, för jag tror han förtjänar det.

• Mumu

Jag måste ju bara böja mig för Sebastian. Fantastisk! Jag får väl vänja mig vid ålandet, för GUD vad bra han var!

• Mumu

Oooooh, så intressant att få lite inside information om en av artisterna ! Jaså, "Basse"... Inget artistnamn direkt , kanske om han siktade på att göra karriär som programledare i LattjoLajban. Han känner ju Tobbe nu så...

Jaså, han fejkar sin stil? Det kan jag absolut tänka mig. Men han är grymt bra, det kan ingen (inte ens jag ) ta ifrån honom...

Jag har också tänkt på hur han försöker dölja flinten, inte så attraktivt, nej.

Men nog om Sebastian, hur kan jag uppehålla mig så länge på honom? Den rosa tjejen var okej, men den enda som stack ut igår var faktiskt Sebastian (se nu var jag där igen ).

Hur går det till ikväll? När vet vi vilka som ska vara med?

• Mumu

ärtprinsessan, samma här ! Jag bara satt som ett fån och funderade på hur jäkla fort hans hår kunnat växa! När sjutton var auditionen egentligen? Och vad har de gjort sen dess? Har de bara träffat sångpedagogen nån gång och sen varit hemma och jobbat typ, eller har de blivit drillade?

• Mumu

Marieme är solklar tycker jag! Sen tycker jag att nån av Sara, James och Jens ska göra henne sällskap i finalen, de föll jag för. Lite oväntat att jag skulle gilla Sara och Jens så mycket.

Stackars Johan, det sket sig rejält med honom. Han lät väldigt ansträngd även när han sjöng rätt.

Annars håller jag med nån här ovan att det var mycket nervositet ikväll.

Jag tycker inte alls att Agnes är så speciell som juryn tycker! Men söt som socker är hon !

• Mumu

Jag känner mig väldigt nöjd, så länge Marieme kom med, så...

Att Jens skulle få flest röster var jag lite oförberedd på, men det är helt okej. Han överraskade verkligen och var med på min lista över vilka fyra jag skulle tycka det var okej om de kom med.

Det känns ju rätt givet att juryn väljer sin gulle-Agnes som wildcard och just därför tror jag att de _kan_ komma att överraska och välja nån helt annan. James eller Sara då. Men jag tror nog det blir Agnes.

• Mumu

Jag tror att Ola och Elina måste göra väldigt bra ifrån sig för att inte ryka fortare än kvickt. Relativt säkert tror jag däremot att Sebastian, Måns, Sibel och kanske också Jonah gör. Men, men! Mycket kommer ju också att bero på hur deras kommande framträdanden blir!

Svar på tråden Idol 2005