Inlägg från: Pyff |Visa alla inlägg
  • Pyff

Idol 2005

Jens eller Mariéme åker ikväll! Jonah sopar ju fortfarande mattan med ALLA, men han lär väl få stryk av spasm-Sebastian idag igen Visst har han sin egen stil, Sebastian, men så väldigt snygg är ju inte den stilen.......................lite väl kaxig börjar han bli också tycker jag.
    Maria sjöng tyvärr falskt idag (igen), gillar ju henne!

• Pyff

Å, glömde säga: Gud vad bra Sibel var i en upptempo-låt!!! Hon sjunger så mycket bättre utan allt wailande, jag var glatt förvånad

• Pyff

Okej, nu måste jag fråga er Idol-människor (alltså jag själv tittar också): Är de tingen mer än jag som reagerar på hur fruktansvärt låg nivå det är på de tävlande???? Har man sett Fame Factory som jag så känns Idol SÅÅÅ B! Det finns knappt nån i Idol startfältet som skulle platsa i FF enligt mig, möjligtvis Jonah......................
    Genom alla säsonger av FF tror jag aldrig jag hört någon sjunga falskt, visst fanns det de som sjöng mindre bra som hade svaga röster (typ Johan och Per), men aldrig nån som sjöng så falskt som tex Maria gjorde i fredags. Jag fattar inte varför det är så??? Har Bert verkligen knipit åt sig alla talangfulla sångare här i landet redan?
    Jag säger bara: Sara Löfgren, Magnus Bäcklund, Michael Michailof, Anders Johansson osv osv. Listan över folk från FF som skulle UTKLASSAT Idol-deltagarna kan göras LÅNG.
    Jag fattar inte bara...............................

• Pyff

Cheri: du menar väl inte Patrik som kom 2:a förra året hoppas jag.................för han sjunger ju typ bäst i världen!
    Antar att du menar Patrik Rasmussen från första säsongen, där kan jag iofs hålla med dig - han sjöng riktigt falskt på de höga tonerna.

Tycker det är så kass att Idol bara kör med covers också, det är ju bara irriterande när de pajar bra låtar genom att sjunga kass! I FF körde de ju HELA låtar och NYA låtar = bäst.
    Guud va jag saknar FF!!!!

• Pyff

Ska bli jättespännande att höra Sibel i den låten tycker jag Den är ju så fin i orginal trots att inte Strömstedt kan sjunga så den borde bli jättebra med Sibel som ju faktiskt kan sjunga..........
    Jens klarar sig säkert tyvärr.................tror att det är Mariémes tur att åka ut till slut. Den låten är ju helkonstig och hon kommer nog inte klara den.

• Pyff

Jag surar fortfarande för att det är så kass nivå på människorna i Idol om man jämför med Fame Factory...................FF - kom tillbaka!!!!!

• Pyff

Gud va Sibel va bra idag!!! Så skönt med ännu en låt utan wailande - jag börjar gilla henne skarpt!

Varför, varför, varför ger sig folk på att sjunga den där Pripps Blå låten???? Det är typ 2 personer i världen som klarar det och Mariéme var definitivt inte en av dem!

Jonah, varför valde du den kassa låten???? Jag hejar ju på dig!

Det som var mest intressant idag var vilka låtar de valde tycker jag...............vi snackar orginalartister som : Uggla, Ledin, Strömstedt, Orup och för att inte tala om Hellström.......
    Vad har dessa gemensamt???? Jo, att de knappt kan sjunga alls, bortsett Hellström som DEFINITIVT inte kan sjunga!!! Verkligen bottenskrapet av sveriges artister, men det kanske finns en tanke bakom det................garderar de sig för att garanterat sjunga bättre än orginalet kanske?

• Pyff

Är det ingen mer än jag som stör sig fett på Agnes röst??? Det låter ju som om hon har polyper eller nåt!!! Jag fattar inte varför inte juryn ber henne sjunga rent!

• Pyff

Det blir Mariéme som åker idag, det kan jag nästan gå ed på!

• Pyff

Sibel var bra idag med.....................jag gillar henne mer och mer för varje gång hon INTE sjunger nån ballad med massa wailingar!

Svar på tråden Idol 2005