Inlägg från: Angelica |Visa alla inlägg
  • Angelica

Idol 2005

Nja råkade faktiskt skriva Jöns men visst passar det honom

• Angelica

Harley--_> Där går visst bara repris på TV400...

• Angelica

Pyret82--> Är det?..., vilken tur att du sa till för det hade jag missat annars Varför e det det?

• Angelica

Så trist det kommer att bli när det slutar

Men jag njuter så länge det varar...

• Angelica

Nej men jösses, vad folk hittar på?!

• Angelica

Jag gick in på den andra sidan www.raddajens.tk/ och mailade iväg detta. Tycker det är så jävla taskigt gjort.

Kanske ni skulle tänka efter lite! Det finns en MÄNNISKA som hamnar i klistret av det ni gör. Varför skämma ut Jens på detta viset?! Att ni/du överhuvudtaget inte har förstånd nog att fatta att detta förmodligen sårar honom. Fruktansvärt nedrigt gjort.
    Skämmas skulle ni!!

Han blir framröstad som årets Idol och halva Sverige sitter o hånskrattar åt honom o klappar sig själv på axeln o tycker det är bra gjort. Bara för att snuva BMG på en rättvis o bättre artist.
    Är det månne avundsjukan som spelar ett spratt?

Må ni få vad ni förtjänar för er okänslighet...!

Angelica.

• Angelica

Alec--_> Nej men från det till att rösta fram honom till vinnare bara för att sätta dit BMG o Daniel Breithoktz är steget stort tycker jag. Han blir ju vinnare på fel grunder. Sätt dit BMG o gör tvkupp på annat sätt, utan att låta Jens tro att han är Sveriges nästa Idol.

• Angelica

rosamoln---> Nej jag förväntar mig knappast svar men hoppas att dom läser, även om dom inte bryr sig...

• Angelica

Men det kan väl inte vara försvarbart att utnyttja en kille på deta sättet?! Dom låter jens aktivt vara kvar för att komma åt BMG. Dvs låta Jens vinna på fel grunder. Jens tror ju att OM han vinner, att han vunnit för att han är bäst. Hur kul är det sen att "vakna upp" till sanningen att han bara är en bricka i ett spel?!

Jag FICK svar faktiskt, nämligen detta

Hejsan.
    Äntligen kommer ett för kampanjen negativt mail som inte innehåller
    stavningen och grammatiken av en fjortis. Grattis! Du verkar vettig och
    jag respekterar dina åsikter, men du borde tänka efter en liten smula.
    Syftet med kampanjen verkar vara olika för många, men de flesta gör det
    ändå för att ge igen på sådana här personer:
    www.aftonbladet.se/atv/player.html - Tycker du inte att
    Jens blir hånad nu då? Jag har inte sett programmet Idol, men jag har läst
    kommentarna som de förbannat äckliga jurymedlemmarna fällt över Jens. Jag
    har alltid hatat Idol-juryn och deras sätt att trycka ner deltagarna till
    fördärv för att programmet ska få höga tittarsiffror och dra in mer
    pengar. Usch!

Jag har dock tagit del av din åsikt och kommer att ha den i åtanke, men
    bara för att du kom med konstruktiv kritik istället för en massa
    personangrepp som annars är vanliga bland de upprörda stackarna som inte
    vet vad det ska säga.

Mvh. Patrik

• Angelica

rosamoln---> Precis, dubbelmoral

Nåja... dom får göra som dom vill o jag tycker det är taskigt. För Jens skull så hoppas jag att han inte vinner. Dels för att han inte är bättre än dom som är kvar tycker jag men också för att inte ge dom som startade kampanjen tillfredsställelsen att lyckas med sin bedrift.

• Angelica

Mumu---> Precis, åsikter om andra får man ha tycker jag med, men att aktivt försöka sänka en annan människa får att vinna något annat, i personens ögon, större är väldigt förnedrande. Dom använder bara Jens som ett avstamp för att komma åt de dom vill.
    Jag mailade lite igår med den här Patrik på kampanjens sida, vill ni läsa så säg till så lägger jag ut det här.

• Angelica

Detta är mailen. Mitt först, sen hans svar, sen mitt osv....

Kanske ni skulle tänka efter lite! Det finns en MÄNNISKA som hamnar i klistret av det ni gör. Varför skämma ut Jens på detta viset?! Att ni/du överhuvudtaget inte har förstånd nog att fatta att detta förmodligen sårar honom. Fruktansvärt nedrigt gjort.
    Skämmas skulle ni!!

Han blir framröstad som årets Idol och halva Sverige sitter o hånskrattar åt honom o klappar sig själv på axeln o tycker det är bra gjort. Bara för att snuva BMG på en rättvis o bättre artist.
    Är det månne avundsjukan som spelar ett spratt?

Må ni få vad ni förtjänar för er okänslighet...!

Angelica.

Hejsan.
    Äntligen kommer ett för kampanjen negativt mail som inte innehåller
    stavningen och grammatiken av en fjortis. Grattis! Du verkar vettig och
    jag respekterar dina åsikter, men du borde tänka efter en liten smula.
    Syftet med kampanjen verkar vara olika för många, men de flesta gör det
    ändå för att ge igen på sådana här personer:
    www.aftonbladet.se/atv/player.html - Tycker du inte att
    Jens blir hånad nu då? Jag har inte sett programmet Idol, men jag har läst
    kommentarna som de förbannat äckliga jurymedlemmarna fällt över Jens. Jag
    har alltid hatat Idol-juryn och deras sätt att trycka ner deltagarna till
    fördärv för att programmet ska få höga tittarsiffror och dra in mer
    pengar. Usch!

Jag har dock tagit del av din åsikt och kommer att ha den i åtanke, men
    bara för att du kom med konstruktiv kritik istället för en massa
    personangrepp som annars är vanliga bland de upprörda stackarna som inte
    vet vad det ska säga.

Mvh. Patrik

Hejsan...

Tack för att du svarade. Ska jag vara ärlig hade jag inte förväntat mig det.
    Åsikterna må vara många men att utsätta Jens för detta tycker jag är tragiskt. Det borde finnas vettigare sätt att komma åt BMG och Daniel Breitholtz än att sko sig på Jens.
    Att låta honom tro att han har vunnit på sin talang till att bli Sveriges nästa Idol, när det istället är en kupp, känns som ren mobbing.
    Jens förtjänar inte att vinna för han är inte bäst. Men låt inte honom lida för det. Någonstans tror jag att han gör det och fallet lär bli hårdare mot honom när han inser att han vunnit på fel grunder. Vill du komma åt höjdarna, gör det, men lämna personangreppen utanför mot dom oskyldiga.

Angelica

Hej igen.
    Du hade onekligen något vettigt att säga och du gjorde det på ett sansat
    sätt. Sådana mail gillar jag.
    Beträffande kampanjen så känner Jens redan till den och han vet att vissa
    kommer att rösta för att de tycker synd om honom, vissa för att de bor i
    norrland (de står för större delen av rösterna), vissa för att de är sura
    på juryn eller BGM och vissa för att de faktiskt tycker han är bra. En
    liknande omröstning vann Jens tidigare av förmodade sympatiska skäl:
    expressen.se/index.jsp

Allvarligt talat vet jag inte om jag hade gått med i detta om jag forskat
    lite i saken först. Jag insåg nog inte att det finns folk som tar
    programmet så pass seriöst. Jag vet att för TV-bolagen är det enda viktiga
    att de tjänar pengar och därför bryr de sig förmodligen inte det minsta om
    "deltagare". När jag fick höra om Idol första gången var det då mina
    kompisar berättade hur den här juryn satt och hånade folk tills de började
    gråta. DET är vad jag kallar okänsligt. Förbannade trams. Jag hatar
    dokusåpor och kommer förmodligen alltid att göra det. Om jag får igen för
    det jag gör nu, vilket inte är speciellt mycket, får jag helt enkelt ta
    det, men jag tänker rösta på Jens och jag kommer att uppmuntra andra att
    göra det.

/Patrik

God morgon...

Detta blir nog mitt sista mail, sen ska du slippa mig.

Jag håller absolut med dig att juryns sätt mot många är taskigt och förnedrande. Men helt ärligt, det du dragit igång är inte mycket bättre. Du låter Jens vara en bricka i ditt spel för att du vill sätta dit o komma åt TV-bolagen och BMG. Du gör en bra sak men tänk dig själv om Jens skulle vara någon du känner och bryr dig om. Förmodligen hade det känts lite annorlunda då.
    Nu känner förvisso inte jag Jens o ska jag vara ärlig så struntar jag totalt om han åker ut, han borde åkt ut för länge sedan för att han var sämst av dom som var kvar. Men jag tycker att han skulle fått vinna om han var tillräckligt duktig, inte för att visa att du dina anhängare kan dra igenom en TV-kupp.

Men jag har fått fram min åsikt och jag skulle inte drömma om att du skulle ändra din bara för att jag mailar dig. Men jag har sagt mitt. Hoppas att Jens inte vinner Idol 2005, av mer än ett skäl.

Ha en bra dag!

Angelica.

Sen har jag inte hört av honom mer...

• Angelica

tahira---> jag såg det. Tyckte det var intressant att se vad dom gamla Idolerna har för sig nu.

• Angelica

Äntligen!!

Dom lyckades inte....

• Angelica

Agnes är inte ful!! Hon är söt o kommer att bli en riktig pingla när hon blivit mer vuxen...

Men smaken är som bekant som baken

• Angelica

Jag tror så här:

1. Sebastian
    2. Agnes
    3. Sibel

Hur tror ni?

• Angelica

Jag tror att jury fegar lite o ger Sebastian en så pass passande låt som Start me up... Rädd att dom tror att han ska åka ut annars. Jag tror att juryn vill ha Agnes o Sebastian i final...

• Angelica

Jo så kan det vara men dom vill båda ha sebastian med o därför tror jag att dom gett honom passande låtar för att vi ska tycka att det är sååå bra. Fast jag håller mest på sebastian så jag är nöjd

• Angelica

Ja det är nästan så jag önskar nu att Sebastian blir tvåa. för han gillade ju inte riktigt den vinnar låten om jag fattade det rätt. Han har ju en egen stil o gör sig nog bäst med det. Agnes passar säkert med den nya vinnarlåten. Hon är liksom Idol...

Svar på tråden Idol 2005