Inlägg från: halstabletten |Visa alla inlägg
  • halstabletten

Idol 2005

Jag tyckte inte att Sibel såg vansinning ut när hon fick kritik- men det är klart att hon inte strålade- men vem gör det när man kritiseras? Hon förösker ju trots allt uppfylla en dröm, då vill man ju nå det målet också.

Agnes är numera min favorit i programmet, trots hennes fullständigt värdelösa intervjuteknik.

Jens MÅSTE bara åka ut snart, och Sebastian är Idols genom tiderna mest överskattade deltagare.

• halstabletten

Drakon- I början tyckte jag att Jens var tråkig för att han var den som smälte in i mängden mest- han var ingen jag såg fram emot eller mindres speciellt efter att han uppträtt. Nu på sista tiden när deltagarna blivit färre tycker jag helt enkelt inte att han håller måttet. I fredags var han dessutom rätt dryg och oförskämd mot de deltagare som åkt ut, det tyckte jag var dålig stil.

• halstabletten

syster anna- Jag är inte så säker på Sebastians framtida karriär. Gud vad tråkigt det skulle vara att se honom på en konsert, likadant hela vägen rakt igenom. Det tröttnar man fort på, jag tror helt enkelt att han är för ensidig. Dessutom har han ingen speciell karaktär på rösten så på skiva skulle det bli rätt platt om han inte har turen att få riktigt bra låtar.

Det sagt så tror jag att sebastian har en relativt stor chans att vinna idol- men jag tycker inte att han är bäst av deltagarna. Av de som är kvar nu skulle jag vilja säga att han är topp3.

• halstabletten

jag tror att Sible visst kan göra nothing else matters bra. Det är ju inte direkt någon svårsjungen låt, och tycka vad man vill om henne men hon har en jäkligt bra röst.

• halstabletten

Sabastian gjorde för en gångs skull riktigt bra ifrån sig- gillade hans ballad jättemycket! Sible förvånade mig med att vara bättre än jag förväntat mig, Agnes sjöng grymt bra även om detta inte ALLS var hennes genre. Hade hoppats på bättre låtval från hennes sida dock. Jens var bättre än någonsin- men ändå i bottenskiktet. Jag hoppas på att Jens eller Måns åker ikväll.

• halstabletten

...och hon är juryns val för att hpn håller världsklass.

• halstabletten

Ja jag tycker då att Agnes är hur snygg som helst, jag skulle inte klaga om jag såg ut som henne. inte om jag sjöng som henne heller, för den delen. Hon har en otroligt djup i sin röst- det kanske är det som vissa av er kallar "äpplet"?

• halstabletten

Mumu- Swartling är också rätt vass på det där...Kristie brukar veta vad hon snackar om rent sångtekniskt, men jag blri lite småless på alla dessa engelska kommentarer. Känns lite tillgjort. Clabbe har YTTERST sällan något vettigt att säga.

• halstabletten

Alec- Jag tycker inte att Sebastian sjunger DÅLIGT, men jag tycker inte att han har någon speciell karaktär på sin röst. jag tycker han låter som vem som helst som är bra på att sjunga. Slår man på radion och hör en ny röst med Sebastian så skulle jag iaf inte kunna säga att det var han...men skulle jag slå på och det var en låt med Tex Christina Aguilera så hör man ju det direkt.

Sedan är hans (enformiga) stil och ständiga plutande lite tröttsamt.

• halstabletten

Drakon- så lät det INTE på Jens då han i programmet deklarerade att han minsann var bättre än de som redan hade åkt och i nästa andetag funderade över vilka han skulle måsta slå ut för att vinna idol. Är det din definition av ödmjuk så vill jag rekommendera ett inköp av en ny ordlista. :/

• halstabletten

Men SHIT Sibel!!!

Tråkig start för Agnes, man såg ju att hon inte hörde sig själv Hoppas att hon inte åker pga det...

• halstabletten

Är fyran nere för någon annan?

• halstabletten

Tråkigt för Jens att det var tvungen att sluta på det här viset, men nog kändes det att det var rätt person som fick åka hem ikväll.

Ska bli intressant att se nästa program- vad som helst kan hända!

• halstabletten

Jag tycker inte att Sebastian har klockat varje genre. Vissa har han lyckats bra med, andra mindre bra. Säger man att juryn är förblindad av Agnes kan man med belägg påstå att det finns vissa här inne som är minst lika förblindade av Sebastian.

• halstabletten

Jag hejar på tjejerna!

• halstabletten

Nej, verkligen inte. Jag tror inte heller att juryn är ense om vilka de vill se i final. Men jag tror helt ärligt att juryn blir nöjd oavsett, eftersom ingen av de topp tre är riktigt dåliga. Samtliga kommer säkerligen att få kontrakt förr eller senare ändå!

• halstabletten

Jag hade hoppats på Agnes och Sibel i final, Sebastians "Nothing Compares 2 U" lät rent förjävlig. Jag förstår varför han skippat ballader...om vi säger så.

Håller på Agnes nu!!!

Svar på tråden Idol 2005