Inlägg från: Mumu |Visa alla inlägg
  • Mumu

Idol 2005

Jag tycker inte Agnes verkar osmart, men _mycket_ blyg och osäker däremot. Och det kanske kan ge ett lite osmart intryck ibland, men det behöver ju inte alls betyda att hon är det.

Jag är jättesugen på att se hur det går ikväll!

Att Agnes ligger över många andra kan ju bero på vilka hon tävlade mot i sin "delfinal". Det är ju bara konstigt om de som gick vidare från den ligger under henne nu. Hänger ni med hur jag menar? Vilka var det som gick vidare från Agnes omgång? Var det två väldigt populära så kanske hon fick stryka på foten fast hon anses bättre än de som gått vidare från andra omgångar.

• Mumu

Ja fy FAN vad Sebastian var bra! Det syntes verkligen att han älskade det han gjorde, det bara lyser om honom. En stjärna, helt klart. Jag har fått äta upp mina ord om honom många gånger, och fler lär det bli !

Jag tyckte Maria, Cindy, Jens eller Elina skulle vara glada om de fick stanna, så jag blir nöjd nu när jag läser här att Cindy åkte. Hon var för övrigt sämst av alla igår, hon skrek ju ut sin sång. Lät bajsnödig.

Jonah är grym sångare, men behöver få hjälp att lysa lite mer. Marieme är bästa tjejen lätt. Sibel är duktig, men tråkig. Jag gillar inte Ola och Agnes, Måns var bra men det behövs mer än att vara söt och le hela tiden.

• Mumu

Jo, nog har säkert Daniel L. jobb så han klarar sig, och hans liv har säkert förändrats en del. Men stjärna har han knappast blivit. Det är väl Darin som börjar närma sig stjärnstatusen (med stormsteg) av dem som var med förra året.

Jag tror också att Jonah är lite för plain för att det ska bli nåt riktigt genomslag om han vinner. Men man vet aldrig, om rätt folk hjälper honom, så... Begåvad är han, det är inga tvivel om den saken, samma sak med Daniel förra året, vilken röst!

Nu har ju finalisterna tid på sig att utvecklas och hitta sin stil och nisch, men hittills är det ju helt klart Sebastian som står ut mest. Han håller sig inom sin ram och gör det på ett eget sätt som han passar för. Jag tycker inte alls, som nån skrev tidigare, att det ser tillgjort ut, han ser ut att vara född till det! Jag hade _otroligt_ svårt för honom i början, men jag har fått vika mig och erkänna att han är en enorm talang.

• Mumu

Jaså, Jonah ÄR religiös!? Jag och min sambo sa precis igår att han utstrålade nåt religiöst !

Jag kan inte FATTA att inte Jens åkte så det bara rykte igår!? Han var ju hästlängder sämre än de andra, en klass för sig men på ett negativt sätt...

Sebastian var bra som vanligt, men ärligt så tycker jag att han borde visa en annan sida av sig själv nu. Visa att han är bredare än hittills, annars är han ingen värdig vinnare. Det blir för mycket samma, samma.

Jag har inte alls gillat Ola, men han överraskade starkt igår. Mycket bra! Samma med Sibel, hon var oväntat bra i en uptempo-låt. Kul att man kan få se saker som får en att ändra det man tyckt hittills .

Agnes är verkligen juryns gullegris, de ser inte alls samma sak som jag ser, jag uppfattar henne som jäkligt trist och plain.

Synd att svenska folket inte gillar Marieme, enligt mig är hon lätt bäst av tjejerna, tätt följd av Sibel. Marieme kommer tyvärr att åka snart.

Det börjar visa sig att Måns behöver med än ett pretty face. Det räcker inte.

Precis som många andra så fattar jag inte varför det är tråkigt att tjejer åker ut. Jag ser gärna en kille som vinnare, det spelar ingen roll. Bästa artisten ska vinna!

• Mumu

Jag stör mig inte på Mariemes läspande, tycker tvärtom det låter trevligt och rart.

Jag har ju hela tiden hävdat att man inte kan säga att Agnes är bombad bara för att hon är så osäker, men igår var det nåt hon sa som jag tyckte lät lite... mindre intelligent, faktiskt.

Tror också att Sebastian kan ha lite svårt att våga släppa sin stil, men han kanske blir tvungen i kommande moment. Fasen, vad kul det ska bli att se alla få utmaningar de inte vågat sig på tidigare!

Haha, matador! Det passade bra! Som han i tjuren Ferdinand!

• Mumu

Loren, mens Jens? Mens-Jens ... Lite pubertetshumor så här på fredagslunchen... Undrar om Mens-Jens skulle gilla sitt nya smeknamn? Han är lika oönskad som hans smeknamn antyder i alla fall.

Jag håller med dig, Loren, vad är det som säger att vinnaren av idol inte får vara en rockstar? Det här programmet är ju inte riktigt lika nischat som Fame Factory på det viset. De söker ju efter en viss typ av stjärna.

• Mumu

Och Ola gör det igen! Han börjar segla upp som ny favorit hos mig!

De tre som borde sitta löst är Jens, Elina och tyvärr Mariéme...

• Mumu

Synd att Mariéme var så dålig idag. Hon gör sig inte alls på svenska.

Men visst är det härligt att man tycker att vissa personer växer under tävlingens gång!? Jag satt och svor och tyckte juryn var dumma i huvudet som lät Ola gå vidare från slutaudition, men han växer ju massor för varje fredag och ligger nu jäms med Sebastian på favoritplats. Otroligt!

Astrologen är så bra, men Marcus prestation med den från FF hänger kvar, och det är inte till Måns fördel. Måns borde kunna så mycket bättre än vad han gör, han har charm och röst, men... det räcker liksom inte till.

• Mumu

Nej, Jens var dålig som vanligt. Jag hade rätt i vilka som skulle sitta löst och vem som skulle åka hem igår, det var rätt tydligt. Men sen vet man ju aldrig hur det galna rösta-folket tänker !

Jonah tyckte jag gjorde ett bättre framträdande än jag nånsin sett honom göra! Hans förmåga att sjunga lyftes fram av att han inte var så förbenat stel på scen. Han gav lite mer, hoppas det börjar lossna lite för killen!

Svar på tråden Idol 2005