Inlägg från: Mumu |Visa alla inlägg
  • Mumu

Idol 2005

Ja, ärligt talat, jag satt också och kommenterade Elinas kläder. Hon såg hemsk ut. Miss Piggy är elakt, men ganska väl stämmande med sanningen...

• Mumu

Nej, jag har ju lite svårt fär det där modet överhuvudtaget, eftersom jag tillbringade min gymnasietid på krogen i just de kläderna OCH hotpants ! Anno 1993, liksom...

Klart hon fått lite push av nån stackars stylist, men valet måste ju ändå ligga hos henne till slut. Men hon gillar ju lite udda kläder, det har man ju sett förut.

• Mumu

Jag tycker snarare att Måns låt gick i marschtakt, väldigt stolpigt levererad . Men jag säger det igen, jag är grymt imponerad av Ola. Tycker det var en helt oväntad fullträff att sjunga HH rent (eller i varje fall renare än HH )... Och jag är då inte tolv år, lååångt därifrån !

• Mumu

Nä gud, jag skulle aldrig heller rösta! Och absolut inte köpa nån skiva! Men att säga att man inte bryr sig när man kollar varje vecka och dessutom skriver i en Idol-tråd, det vet jag inte om jag kan skriva under på ! Jag bryr mig jättemycket, jag tycker det är skitkul att kolla, kommentera och gnälla. Och hylla för den delen. Men den som blir Idol 2005 kommer knappast att få nån uppmärksamhet av mig, det har varken Darin eller Daniel från förra året fått. Skulle jag missa ett avsnitt skulle jag knappast lida av det. Men det är kul att "vara med" på vägen!

• Mumu

Jaha, ja! Ola ut. Ja, det var ju faktiskt rättvist efter gårdagens prestationer. Jag hade ju hellre sett Jens åka innan Ola, för Ola har ju shapeat upp sig rejält de sista veckorna. Men igår var han inte alls bra, medans Jens faktiskt lyckades rätt bra med sin låt. Så... det var väl inte mer än rätt.

Som nån annan skrev, det är lite skönt ändå att det inte alltid är samma som hänger löst och att det beror en hel del på aktuellt framträdande om man ska få vara kvar eller inte.

Jag tyckte inte alls att Elina var bra igår, så jag hade nog trott att hon också skulle hänga, men så fick Måns sitta löst istället. Och han var ju ganska trist också, så.

Överlag tyckte jag att gårdagens final var ganska slätstruken och trist. Klart den sämsta hittills. Jag vet inte om det berodde på låtarna? Till och med Sebastian, som sjöng en grym låt, gjorde bara okej ifrån sig. Inga hår reste sig på armen idag...

Sen är jag så hjärtligt trött på juryns gullande med Agnes! Även när hon är skitdålig (hon KAN faktiskt inte sjunga lågt) så sitter de helt lyriska och yrar efteråt. Däremot kan jag hålla med om att hon är duktig på att utveckla låtarna och göra de till sina egna små skapelser!

Lite trist ändå att Ola åkte, han hade blivit lite av en favorit hos mig. Men gör man en stor miss så kan det bli så!

• Mumu

snobben, jag tycker inte heller det är fel! Klart man ska göra saker i sin stil, annars blir det ju bara förvirrat! Men däremot skulle jag gärna se Sebastian testa nåt annat än säkra kort också, det skulle vara kul! Fast han skulle naturligtvis köra sin stil ändå, det är ju det han är bra på!

• Mumu

Såg ni stackars Måns då? Han hörde fel, trodde inte han hängde löst och blev jätteförvånad och gick för att ställa sig bland de som var säkra, så programledarna fick hejda honom och upprepa att han hängde löst! Så fick han lomma iväg till den "dåliga" sidan. Då tyckte jag så synd om honom, det måste ju kännas hemskt att bli glad och förvånad en sekund och sen inse att man missförstått.

• Mumu

Jag hoppar tillbaka lite till diskussionen om kristna/troende artister . Det var nån som skrev att det inte borde spela nån roll om den som levererade en bra låt var troende eller inte, att det var musiken som räknades. Men jag tycker inte riktigt det stämmer. Musik och artist säljs i ett paket, ett koncept. Och för många musikintresserade spelar det jättestor roll vilken framtoning artisten har. De som lyssnar på enbart smala band köper inte Justin Timberlake, hur bra låten än är. Och det är samma sak med religion och musik, går en artist ut med att han/hon är kristen så påverkar det framtoningen i mångas ögon. Positivt eller negativt, beroende på vilken syn man har på kristendom. Inget konstigt tycker jag. Själv bryr jag mig inte tillräckligt om musik för att låta det spela in medvetet, vad mitt undermedvetna sysslar med kan jag däremot inte stå för !

Jag tycker verkligen att Elina var dålig i fredags! Hoppade runt som en femteklassare på skoldisco... Nej, det kändes som att hon försökte visa bredd, men det blev så fel...

• Mumu

Hahaha! Vilken circus! Jag skrattade som fan när två jurymedlemmar spådde att Jonah skulle åka, tyckte de var dumma i huvudet... Men se så fel jag fick ! Oväntat, även om jag personligen inte är tokig i Jonah så trodde jag att en stor del av svenska folket var det.

Stackars Jens, kan han inte få lova att åka ut nu då? Det är ju synd om honom, han klarar ingenting, han får ta skit från juryn varje vecka och han är sjukt dålig på scen! Släpp den stackaren fri från förnedringen, han platsar inte!

Elina platsar inte heller, men bättre än Jens i alla fall. Hon har en bra röst som kommer fram ibland.

Förstår fortfarande inte varför juryn är kollektivt kär i Agnes, hon hörs ju inte så mycket. Håller med dem som skrev tidigare att hennes utseende måste påverka mycket. Ibland lyfter det som fasen när hon sjunger, så med rätt låtval tror jag det skulle bli bättre.

Sebastian var bra, jag tyckte han klarade disco helt okej!

Sibel vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Jäntan kan sjunga, men ibland blir det lite väl mycket wailande för min smak. Men jag är ju lite lätt allergisk mot sånt också, så... Gillar man det så är hon nog guld!

Måns borde ha varit den som hängde löst istället för Jonah. Han klarade sig relativt bra igår dock, har verkligen skalat av lite av överdrivenheten.

Och tjejer... Klart man får klaga på resultatet fast man inte röstat själv ... Inte nödvändigt med hårda ord. Alla skriver vi i tråden för att vi tycker något och ibland tycker vi inte lika som de som röstar.

• Mumu

Jag tror också att Jonah kan ha tappat en del röster på sin rättframhet vad gäller religionen. Lite synd att en sån sak ska spela in egentligen, men så är det...

Sen är det nog så att det Aftonbladet skrev puttade honom över kanten... Många tar avstånd från sånt beteende som Jonah själv erkände att han ägnade sig åt i artikeln. Så de som tyckte han var lite skum och dryg innan det drog nog definitivt tillbaka sina röster.

Svar på tråden Idol 2005