Inlägg från: Mumu |Visa alla inlägg
  • Mumu

Idol 2005

Hehe, även om jag tycker Sebastian är jäkligt bra så betyder det definitivt inte att jag gillar hans klädstil! Jag har överhuvudtaget svårt att tycka att Cheap Monday's-stuket på byxor är snyggt på nån kille, men dessvärre är det ju treeeendigt. Sebastian får ju ett putarsel som heter duga i sina brallor, men det är det säkert nån som gillar, inte jag !

• Mumu

Linda, att han lätt blev lite nedlåtande mot folk när han blev irriterad, typ sa "lilla gumman" åt dem och så. Kollar du bak en massa sidor i tråden så var där en länk till artikeln, men det är nog lättare att gå in och söka på Aftonbladet, kanske...

• Mumu

Jag håller med Loren, jag märker att jag ofta gör det ! Vi har nog ganska lika smak, vi .

Äsch, klart det inte är uppgjort! Men skumt är det i alla fall, att Jonah kunde åka innan Jens. Jag hoppar på teorierna om att folk tycker synd om honom för att han får så mycket skit av juryn. Att de tycker han är gullig och snäll och att han förtjänar att få vara kvar därför. För det kan väl inte finnas många som verkligen tycker han är bra efter fredagens uppträdande ..?

• Mumu

Verkar vara många som är överens om att Elina och Jens ska ut härnäst i alla fall. Ja, det är helt klart ett hopp från dem upp till de andras klass. Men man tyckte ju att Jonahs klass låg uppe med de andra också, så man vet ju aldrig...

• Mumu

Nja, jag är inte heller helsåld på låtvalet, men jag tycker nog att man kan _göra_ låtarna cocktail... Allt beror ju på hur de framförs!

• Mumu

Fasen, vad bra alla var idag! De svagaste var Måns och Elina, tycker jag. Och så blev jag grymt förvånad över Jens, tycker att han var riktigt bra idag! Klart hans bästa (minst dåliga) framträdande! Måns, Elina och Jens hänger löst och Elina åker ut.

Och nej, tyvärr hörs inte Agnes som hon borde. Fasen vad juryn daltar med henne, nån gång skulle de väl kunna ge henne _nån_ konstruktiv kritik, nåt hon kan arbeta med. Tycker de verkligen att hon är färdig artist eller?

• Mumu

Klart det är konstigt att Jens hängde kvar längre än Ola och speciellt Jonah, men inte Elina. De är ungefär lika kassa, och igår gjorde Jens ett riktigt bra framträdande som räddade honom. Det var ju han eller Elina som stod på tur att åka, så no surprises. Nästa gång ryker dock Jens, för i och med att han hängt löst varenda gång så får han uppenbarligen inte så överdrivet många röster, bara precis nog för att klara sig.

Och jag hade inte riktigt koll på att de skurit ner till två som hängde löst, så jag trodde både Sibel och Elina skulle hänga och blev förvånad. Men klart de lär skära ner det när de blir färre.

Klart det inte fuskas med omröstningarna, sånt tycker jag är lite löjligt att säga. Varför skulle tv 4 bry sig om lille Jens?

Ja, det lutar nog åt att Sibel och Sebastian eller Agnes och Sebastian står i final. Sebastian vinner. Popkaramellen kommer inte att hålla i längden, även om juryn kämpar förtvivlat för att hon ska göra det.

• Mumu

Precis ming! Jag är absolut inget Jens-fan, jag har väntat på att han ska åka ut länge nu. Men igår vred jag mig inte av olust när han sjöng. Jag tyckte verkligen att han var duktig! Det märktes att låtvalet var bra gjort, han kände nog verkligen för låten. Men nån popidol lär han inte bli!

• Mumu

Håller HELT med Julienne! Det var skitdåligt av juryn att blanda in andra deltagare när de gav kritik. De ska inte jämföra på det sättet, utan stå för en mer objektiv synvinkel, jättefult gjort. Sebastian vände sig till och med bort när Swartling började snacka bajs om Måns mitt i bedömningen av Sebastian.

rosamoln, jag håller med dig. De verkar ha bestämt sig för att Agnes inte kan göra fel. Precis som du säger så är tjejen begåvad, men skulle väl som alla andra må bra av att höra vad hon skulle kunna jobba på. För felfri kan hon ju inte vara, även om juryn verkar tycka det.

• Mumu

Jag tycker Sibel ser hatisk ut när hon får dålig kritik. Snörper ihop munnen och kastar döda-blickar på den som ger kritiken. Jag tycker inte hon verkar kunna ta kritik bra alls.

Svar på tråden Idol 2005