Inlägg från: Mumu |Visa alla inlägg
  • Mumu

Idol 2005

Ja, jag skrev just det tidigare idag, hur fult jag tyckte det var att de drog in andra deltagare i kritiken. Lågt av juryn.

• Mumu

Otroligt med Agnes, de som ser hennes stjärnglimmer är många! Så nog tror jag verkligen att juryn verkligen gillar henne. Men vi andra, som inte ser det där glimret, vi tycker ju verkligen inte att hon är något speciellt, hon är liksom bara en i mängden. Intressant fenomen, att man liksom ser allt eller inget hos henne. Inte alls som med Sebastian, som folk antingen älskar eller hatar.

rosamoln, jag har lite svårt att följa liknelsen med chefen, jag skulle också bli ledsen om min chef gav mig den typen av kritik som juryn ger deltagarna. Men de är ju inte deras chefer heller! De är ju där just för att ge kritik, bra eller dålig. Och dessutom har de ju gjort en grej av att våga vara jävliga just i Idol...

Jag tycker också att Sibel liknade Björk röstmässigt i fredags! Jag vet inte vem som frågade, men jag håller med i alla fall !

• Mumu

drakon, jag vill också svara ! Jag tycker att Jens sjunger dåligt, helt enkelt. Sen tycker jag inte att han har nån utstrålning alls. Däremot tycker jag att han gjorde verkligt bra ifrån sig i fredags, jag blev hemskt förvånad över det! Det är enda gången jag känt något när han sjungit. Men han håller inte alls samma klass som de andra som är kvar, de är överlag jämnare och duktigare. Sen verkar pojken jätterar och trevlig, men det hör ju inte hit .

• Mumu

jajo, temat är Rock, det sa de i förra veckans program. Men jag vet inte vem som ska sjunga vad, däremot. Nån annan som vet?

• Mumu

Haha, med de låtvalen åker ju Jens så det bara stänker om det !

Agnes tror jag däremot har lyckats med låtvalen, och även Sebastian.

Måns och Sibel vet jag inte riktigt vad jag tycker...

• Mumu

ming och Loren, jag tycker faktiskt att det är hur låtarna framförs som avgör om de platsar i rock-kategorin eller inte. Och båda låtarna ni nämner tycker jag absolut kan göra det om de bara framförs rätt!

• Mumu

...och så är ju som bekant smaken som baken, så det går knappast att resonera sig fram till om en artist har en bra röst eller ej. Jag gillar inte heller Jens, jag tycker han är dålig, målbrott eller ej. Men även en blind höna kan finna ett korn och enligt mig fick Jens in en fullträff i fredags! Så gör han mer framträdanden av den klassen så kan han nog hänga kvar ett tag. Men på bekostnad av vem.. ?

• Mumu

Jag finner inte ord... När Sebastian sjöng Life on Mars så fick jag gåshud och tårar i ögonen.

Agnes var sämst ikväll, hon kan få åka nu. Men Jens eller Måns står väl på tur. Jens gjorde helt okej ifrån sig igen, killen börjar komma igång nu! Måns var också bra. Och Sibel i första låten och skaplig i andra, men hon ska ju sjunga så dramatiskt jämt...

Fan, vad svårt det börjar bli, de är ju riktigt bra allihopa! Men Agnes var verkligen kass idag.

• Mumu

Jag tycker _också_ att Agnes låter som att hon är tjock i halsen jämt! Och så har jag svårt att höra henne, jag tycker att musiken alltid överröstar henne.

Men däremot kan jag inte FÖRSTÅ att nån kan tycka att Sebastian var kass idag! Okej att man inte gillar honom, men WOW, hans framträdanden var ju odiskutabla idag. I varje fall det sista, det var... WOW.

• Mumu

Jag tycker Agnes är jättefin när hon är sminkad och stylad, men hon ser ut som en högstadieelev från åttiotalet när hon inte är det.

Svar på tråden Idol 2005