Inlägg från: Mumu |Visa alla inlägg
  • Mumu

Idol 2005

Jag håller SÅ med Daniel Breitholtz (hrm, stavningen kanske inte är den bästa ) när han jämförde Sebastians andra låt med Daniel Lindströms Sara förra året. Det var nåt visst, man fick rysningar över hela kroppen och allt bara stämde.

Daniel är för övrigt den jurymedlem vars omdöme jag litar mest på. Även om jag inte alltid håller med honom. Här är begåvad och kan musik och kan peka på rätt saker hos en artist.

• Mumu

Oj... Agnes stor ? Nej, där har vi verkligen olika åsikter, jag och tahira. Men vissa gillar ju bara små spetor och det är ju inte Agnes förstås. Mer en vanlig, smal, normal tjej. Jag kan inte se henne som mullig alls.

• Mumu

Tänk, nu kan vem som helst utom Sebastian få åka ut utan att jag bryr mig nämnvärt. Jag skulle bli förvånad och tycka det var lite fel om Jens och Sebastian står i final tillsammans, men man vet ju aldrig.

• Mumu

Det är det nog fler som gör, det är väl därför han är kvar...

• Mumu

Jag fattar inte heller varför folk har något emot Daniel! Jag gillar honom skitmycket!

Men det där är ju internets baksida, att man kan sprida information och samla grupperingar så himla lätt. Självklart så stöder alla som föraktar Idol och tycker det är ett riktigt skitprogram den kuppen, men det blir ju på bekostnad av oss som verkligen gillar programmet.

Samma fenomen som när Kent alltid vinner bästa låt-omröstningar. Kents fans sprider vilken Kentlåt som det "ska" röstas på, och så har ingen annan artist nån chans. Hade det varit innan internet så hade fansen spritt sina röster på många Kentlåtar, inte en som de kommit överens om.

• Mumu

Precis ming, det går bara ut över de (oss) som faktiskt följer programmet och tycker det är kul att titta på.

Jag tycker för övrigt att det är ganska taskigt mot Jens. "Vi röstar på han som är sämst, hahaha!" Onödigt, när det inte kommer att göra nån skillnad i längden.

Men, men! Idol är ett populärt program, så det är inte alls säkert att den här kampanjen vinner så mycket mark som man tror.

• Mumu

Härligt Angelica! Och mycket kloka tankar från rosamoln också! Jag är helt inne på er linje. Jag tycker absolut att man ska få vara offentlig utan att vänta sig hån. Det är en skrämmande attityd som har dykt upp på sistone: "De får skylla sig själv, de har valt att vara i offentlighetens ljus." Okej, alla kan inte gilla samma personer, men att gå från det till att öppet håna på det här sättet är ett långt steg.

Och alec, alla tycker inte att det är okej att BB-Linda och Elita hånas offentligt heller. Själv är jag ingen ängel, jag har ofta fnissat åt de offentliga människor som _jag_ anser vara lustiga på ett eller annat sätt, men jag gör det inte av illvilja och jag gör det inte i en stor taskig kampanj som når hela Sverige. Inte mycket till ursäkt, men lite.

• Mumu

Alec, det enda Jens vill kanske inte alls är att vinna. Vad vet DU? Han kanske vill bli upptäckt för sin förmåga och talang, inget annat. Vi kan nog bara spekulera i hur han tycker om det här, men jag kan ju direkt säga att vore det jag skulle jag bara känna mig förnedrad och besviken. Jämför med att ställa upp i en skönhetstävling och vinna bara för att några har startat en kampanj: "Rösta på kossan, hahaha! Så kan vi visa att skönhetstävlingar inte är nåt att ha." Jag tror inte att kossan vill vinna den skönhetstävlingen.

Angelica, jag läser gärna!

• Mumu

Alec, läs ditt eget inlägg innan mitt. Där skriver du: Vad vet ni? Mitt: Vad vet DU? var en respons på detta, ett försök att illustrera att ingen av oss vet. Det var inte sarkastiskt alls.

Svar på tråden Idol 2005