• M E M

Hur skulle du klä/klä ut dig på en fest med rocktema?

Ska på en fest i sommar med rocktema. Man ska gärna vara utklädd och den som är bäst utklädd vinner ett pris. Men jag har totalt stillestånd när det gäller sånt här med utklädnad. Det är både jag och min sambo som ska gå så tips för killar tas gärna också emot.

• Svar på tråden Hur skulle du klä/klä ut dig på en fest med rocktema?
  • Loon

Kolla in Keith Rickard i Rolling Stones! (sök efter bilder på nätet..)Så hade min man fått klä sin på en rock-tema-fest! Snyggt, cool o inte så svårt att fixa!

För din del hade jag kollat in bilder på PINK för den mer rock-punkiga stilen.

• salta katten

för mig är en rockklädd tjej:
    tajta jeans, linne eller tajt topp
    sotade ögon och mörkt läppstift
    långt eller halvlångt
    silversmycken
    höga klackar

typ så här
    www.joanjett.com/

• Dinturiel

Kolla in joan jett som tidigare länkats till, cortney love osv.

För killar.. ja, kolla rolling stones och alla andra rockband med manliga medlemmar.

Annars funkar väl trasiga jeans, bandt-shirt och bandana... om man vill vara tråkig.

• tidigareplatt

Jag hade lugnt varit Freddie Mercury i Queen. Mustasch och spandexoverall!

• M E M

Alltså min sambo är ju det stelaste stycke karl man kan få tag i så jag vill verkligen få honom att klä ut sig rejält. För hans del är det alltid snygg skjorta och jeans eller "snyggbyxor" som gäller. Någon tröja kan han ibland ta på sig. Så det vore skoj om han kunde ta i lite extra när det gäller utklädnad.

För mig är det ju ändå lite lättare, det är bara det att det är så svårt att komma på nåt riktigt bra. Vill ju dessutom vinna priset.

• Dinturiel

MEM: Kan förstå det, lite trist när han inte tar steget fullt ut om man säger så.
    Men Freddy Mercury hade varit det ultimata

• Nyfiken gul

Jag hade själv klätt mig som Cher. Jag älskar den lite udda rockstilen med läderkjol, korsettliv och nätstrumpor..

Min man hade jag lätt styrt ut i sann Kizz-anda... Det ska vara spandex!!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • M E M

Dinturiel: Ja det skulle vara så himla kul om han kunde chocka lite folk.

Nyfiken gul: Cher var faktiskt den första jag tänkte på när vi fick inbjudan.

• Dinturiel

Mem: Ja. Håller med nyfiken gul, spandex är det ultimata. Eller ett par riktigt tigha byxor. Typ kiss, iggy pop osv.

Svar på tråden Hur skulle du klä/klä ut dig på en fest med rocktema?