• Anonym

Snippa o slidkrans

Snippa är ganska bra tycker jag. Snippa och snoppa, ganska jämlikt. Det finns de som säger "kissen" när de pratar med barn (flickor) ang deras kön. Snacka om förvirrande! "Kissmaskin" hörde jag min brordotter säga en gång Slidkrans däremot... Eeeehm *tillåt mig att småle*

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-05 21:58:57 följande:
    Snippa är ganska bra tycker jag. Snippa och snoppa, ganska jämlikt. Det finns de som säger "kissen" när de pratar med barn (flickor) ang deras kön. Snacka om förvirrande! "Kissmaskin" hörde jag min brordotter säga en gång Slidkrans däremot... Eeeehm *tillåt mig att småle*
    SNOPP - inte snoppa
  • Anonym
    Pormoicheia skrev 2009-05-06 11:16:58 följande:
    det är ingen krans heller i den bemärkelsen. Det är ett större antal veck som sitter som i en krans.Då borde det väl vara mer korrekt att kalla det mödomsveck...
    Haha
  • Anonym
    Janneman skrev 2009-05-06 11:45:59 följande:
    Varför kan man inte kalla det för vad det heter? Penis, Vagina, Slida, Mödomshinna, Livmoder, Testicklar, Pung, Anus m.m. Då slipper vi alla konstiga "fjollord" samt en massa missförstånd. Ett exempel är när min grannfru kom över och jag lite halvlyssnande fick meddelandet "att kissen hade ont". Och jag frågade om hon ringt veterinären. Efter en sur blick fick jag klart för mig att det var dottern som fått ont i underlivet av att hon gränslat en bassängkant. Varför sa inte kärringen det med en gån?
    Hoojja, Haha. Finns konstiga grannar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-06 07:52:56 följande:
    Mödomshinna ska det vara.
    Det är ingen "hinna" så det ordet har varit och är helfel.
Svar på tråden Snippa o slidkrans