Inlägg från: Pormoicheia |Visa alla inlägg
  • Pormoicheia

Snippa o slidkrans

Jag som haft problem nog med att ta till mig snippa...

Snippa skapades ju för att det "inte fanns något annat"...mödomshinnan har ju redan ett vedertaget och neutralt namn...

Slidkrans var ju dessutom allt annat än snyggt

Visst, ok, det är väl ett bättre beskrivande ord än mödomshinna så det inte är en hinna  överhuvudtaget. Men det är ju knappast en krans heller och ska vi börja ge nya namn åt alls som inte beskriver vad det är tillräckligt rba kommer i behöva byta namn på en hel del saker.

*ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • Pormoicheia
    Queen70 skrev 2009-05-06 11:08:30 följande:
    men det finns ju ingen hinna...
    det är ingen krans heller i den bemärkelsen. Det är ett större antal veck som sitter som i en krans.

Då borde det väl vara mer korrekt att kalla det mödomsveck...
    *ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • Pormoicheia
    Queen70 skrev 2009-05-06 11:48:28 följande:
    Fast å andra sidan har kransen/vecken inte heller nåt att göra med mödomen/oskuldenFast mödomsveck låter bättra än slidkrans även i mina öron :)
    Slidveck då?

Eller slidöppnings-slemhinneveck
  • Pormoicheia
    Queen70 skrev 2009-05-06 12:34:16 följande:
    Fast slidveck tror jag redan det finns nåt som heter. Mynningsveck?
    mynning...nja
    då tänker jag mer på åmynning och en å är det ju inte där.

Ja att ordet veck känns bättre än krans är vi ju iaf överens om verkar det som

Veck-krans?
  • Pormoicheia
    Queen70 skrev 2009-05-06 12:49:09 följande:
    Eller kanske man tänker på gevärsmynning?Mynning betyder ju en ingång till nåt, så jag tycker mynningsveck e rätt bra...Ska nog föreslå det till RFSL.
    ja vad som helst skulle nog ärligt talat vara bättre än slidkrans...Det låter som nåt man sätter upp på dörren...
  • Pormoicheia
    Dävvil skrev 2009-05-06 15:10:15 följande:
    Hahaha jag tänker på frisyrer, ni vet skepparkrans? Ett sånt där sjömansskägg. Då blir ju slidkrans ett sånt fast på muttan.
    ja man kan ju kalla det skäggbiff också
  • Pormoicheia
    Pyris skrev 2009-05-06 16:28:38 följande:
    Välkommen in!!!
    *hehe*

"Att kyssas under en mistel vid juletid var för länge sedan ett sätt att skydda sig mot att leva ett helt liv som ogift."
    (http://www.kungsbackatradgardsvanner.se/arkiv/tips/2005/2005_12_03_misteltips.htm)

Att använda sig av en slidkrans skulle väl isåfall vara att skydda sig emot att leva ett helt liv som oskuld
Svar på tråden Snippa o slidkrans