• Pyris

Snippa o slidkrans

Det nya ordet för mödomshinna: Slidkrans enligt RFSU.

Snippa var bedrövligt men det här är nog steget än värre tycker jag.

Vad tycker ni?
    Skulle ni kunna använda er av detta ord när ni pratar med era barn om oskulden?

Inte jag.

Länk: www.aftonbladet.se/wendela/article5070627.ab

• Svar på tråden Snippa o slidkrans
  • Pyris

Njo.. håller med dig, men varför dessa fjamsiga, tramsiga ord?
    Om jag hör ordet slidkrans är inte mödomshinna det första jag kommer och tänka på iallafall och absolut inte snippa heller. Och båda orden är bedrövliga tycker jag.
    Så om man nu ska byta ord, vilket jag egentligen inte är emot om det finns ett vettigt skäl bakom, så måste det väl ändå finnas bra mycket bättre ord än det kommit på hittills.

• Pyris
    Pormoicheia skrev 2009-05-06 08:00:06 följande:
    Jag som haft problem nog med att ta till mig snippa...Snippa skapades ju för att det "inte fanns något annat"...mödomshinnan har ju redan ett vedertaget och neutralt namn...Slidkrans var ju dessutom allt annat än snyggt Visst, ok, det är väl ett bättre beskrivande ord än mödomshinna så det inte är en hinna  överhuvudtaget. Men det är ju knappast en krans heller och ska vi börja ge nya namn åt alls som inte beskriver vad det är tillräckligt rba kommer i behöva byta namn på en hel del saker.
    Håller med!!!
  • Pyris
    Pormoicheia skrev 2009-05-06 13:08:58 följande:
    ja vad som helst skulle nog ärligt talat vara bättre än slidkrans...Det låter som nåt man sätter upp på dörren...
    Välkommen in!!!
  • Pyris
    Garderobshylla skrev 2009-05-08 21:03:04 följande:
    Har inte läst hela tråden, men varför ska man byta ut ordet mödomshinna nudå?Varför varför varför?Räcker tydligen inte med att vi skulla börja kalla muttan för snippan, nu ska vi kalla mödomshinnan för slidkrans, är det här något slags skämt lr? Vad ska vi kalla klittan för då snippknopp? Blygdläpparna slidfladder? Könshåret för Snippfjun?
    Fy va jag garva åt dina nypåkomna ord.
Svar på tråden Snippa o slidkrans