Inlägg från: Garderobshylla |Visa alla inlägg
  • Garderobshylla

Snippa o slidkrans

Har inte läst hela tråden, men varför ska man byta ut ordet mödomshinna nudå?
    Varför varför varför?

Räcker tydligen inte med att vi skulla börja kalla muttan för snippan, nu ska vi kalla mödomshinnan för slidkrans, är det här något slags skämt lr? Vad ska vi kalla klittan för då snippknopp? Blygdläpparna slidfladder? Könshåret för Snippfjun?

• Garderobshylla
    Förväntansfull0406 skrev 2009-05-08 21:08:57 följande:
    *haha* jag säger snipp till min dotter... det käns modernast lixom
    Ja du får säga vad du vill, men jag förstår inte varför de ord som redan finns inte duger, varför ska man byta?
    Vad är dte för fel på mödomshinna?
  • Garderobshylla
    Dävvil skrev 2009-05-12 11:09:30 följande:
    Det är väl mest fel för att det egentligen inte är en hinna. Oftast. I få fall är det ju en heltäckande hinna. Tycker det är bra att försöka avliva myten om att man ska blöda vid första samlaget, ta någons oskuld, osv. Det är tillräckligt med skuld och skam förknippat med sex idag. Fram för mer kärlek och ansvar. Men jag är också en bakåtsträvare som inte gillade snippa och slidkrans låter som en frisyr.Fast eftersom jag inte kommit på något bättre får jag väl acceptera...
    Men oj, herregud ska vi ändra på alla ord som inte heter exakt vad det betyder? Det ahr ju alltid hetat mödomshinna och alla fattar vad man menar, och nu ska man byta för att det inte passar.

Myten om att man blöder vid första samlaget är det nog inte många i sverige idag som tror på, och det som gör det gör ju inte det för att det heter mödomshinna. Det gör ju det för att de inte är rätt informerade. För övrigt tycker jag inte alls det är förknippat med skuld och skam, det HAR gjort det men gör det inte längre.
  • Garderobshylla
    Dävvil skrev 2009-05-12 15:28:40 följande:
    Tja det är väl en del av språkutvecklingen, ord försvinner, ändras och nya kommer till.
    Jo men grejen är ju att det oftast försvinner av sig självt, nu är det någon som bestämt att vi ska använda ett helt annat ord bara för att.
Svar på tråden Snippa o slidkrans