Inlägg från: SeriousGangBang |Visa alla inlägg
  • SeriousGangBang

semesterersättning på timlön

sitter och kollar igenom mina lönespecar ja fick för det ja jobbade i mars.

två lappar från kommunen båda två. ena inom hemtjänsten och den andra som personlig assistent.

frågan är om ja fått för lite lön?

för på den lappen från personlig assistentjobbet så finns det ingen summa om semersterersättning. heller står det inget om sparade semesterdagar heller.

men på den andra lappen som är från de 16 timmarna i hemtjänsten har jag fått semesterersättning intermittent 16 tim á 14,40kr

visst ska ja väl ha semesterersättning för de 71 timmarna ja arbetat som personlig assistent med?

får nog ringa till lönekontoret i morgon. har de kanske andra lagar och bestämmelser som personlig assistent kanske? så att det inte är nån semesterersättning?

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Svar på tråden semesterersättning på timlön
  • SeriousGangBang
    Gladskit skrev 2009-05-05 22:20:34 följande:
    Semesterersättning har man laglig rätt till, men om du har två olika tjänster så kan det vara två olika avtal som du jobbar under och där villkoren för utbetalningen av semesterersättning kan variera. Det ena kanske säger att du får din semesterersättning utbetald i en klumpsumma eller att din timlön inkluderar semesterersättning. Men det ska i såna fall stå på ditt anställningsbevis att den faktiskt är inkluderad. Men det bästa är att du ringer och kollar så får du säkert ett bra svar!
    har inget anställningsbevis från nåt av ställena tror ja...
    är ju vanlig sketen timvikarie bara ju.
    områdescheferna i hemtjänsten vet inte ens vem jag är...mer än till namnet.

ska ringa lönekontoret i morgon.
  • SeriousGangBang
    yatsy skrev 2009-05-05 22:22:52 följande:
    Dom har inte lagt på det direkt på timlönen? det har jag varit med om men det var hos ett företag..

nej det hoppas ja verkligen inte att de har 107kr/tim som utbildad är nog så dåligt.

tydligen har de så att de sparar allt och betalar ut som en klumpsumma innan sommaren. men ja tycker det är lite fult, det innebär ju att ja får betala mer pengar i skatt om ja får massa mer pengar en månad, än om det skulle slås ut varje månad...

tycker det är illa att de inte frågar hur en vill ha det, eller iaf att de hör om man vill göra såhär.

Svar på tråden semesterersättning på timlön