• DestinationX

Göteborgare: vilken är er favorit restaurang?

Hej! Min sambo och jag kommer ha en barnledig helg nu i helgen och har totalt tappat koll på goa restauranger Göteborg (det händer med 2 småbarn hemma...).
    Vill gärna ha tips på bra restauranger i Göteborgs centrum - alle priskategorier är välkomna, alltså fina restaunger samt lite mer vanliga ställen (ingen snabbmat)

tack!

• Svar på tråden Göteborgare: vilken är er favorit restaurang?
  • cege

Galinis , grekisk restaurang

Carpe diem
  • framsteg

Pasta e Contorni - i Linné.

Jensens Böfhus - i Nordstan.

Hemma hos Pelle - Linné. De bestämmer menyn.

Franska hörnet - vid Haga kyrkan.

• Mojsan26

JAg älskar Thai mat i Järntorget har dom Thai spice mega gott

• thebettygirl

Pasta Plus - italiensk på Södra vägen 2. Boka bord i förväg!

Källarkrogen - Östra Larmgatan 20

Och varför inte hoppa över hotellfrukosten, ta lite längre sovmorgon och istället gå till Hotell Hedens amerikanska brunch? Urgott och lite annorlunda mot det vanliga...

Men oavsett vart ni går, hoppas att ni får en riktigt underbar helg här i Göteborg!

• Havsluft

Heaven 23!! Lite dyrare, men jättegod mat och bra service. Och fantastisk utsikt, förstås!

Toscana, italienskt på Kungshöjd.

• DestinationX
    thebettygirl skrev 2009-05-06 20:33:52 följande:
    Pasta Plus - italiensk på Södra vägen 2. Boka bord i förväg!Källarkrogen - Östra Larmgatan 20Och varför inte hoppa över hotellfrukosten, ta lite längre sovmorgon och istället gå till Hotell Hedens amerikanska brunch? Urgott och lite annorlunda mot det vanliga...Men oavsett vart ni går, hoppas att ni får en riktigt underbar helg här i Göteborg!
    mmm... amerikansk brunch! I like the way you think!... ska man boka sånt i förväg??
  • thebettygirl

Man kan boka i förväg, men när vi var där i söndags (för första, men absolut inte sista gången) så gick det bra ändå, även om de flesta andra hade gjort det. Googla på Hotell Heden och där gå in på Restaurang Hedens Hörna och där kan du hitta information om brunchen.

• Mazzi

Maharani - underbar indisk mat! Ligger på Första Långgatan vid Järntorget

Ha en jättemysig kväll och njut i fulla drag!

• anna klara

Oj jag e sent ute ser jag, men jag kan endå rekomendera Linnes kök o Bar på linnegatan. Dom har världens godaste plankstek där.

Svar på tråden Göteborgare: vilken är er favorit restaurang?