Anonym (sertralintrött?) skrev 2009-05-07 18:30:11 följande:
Hje, jag äter sertralin och vill också sluta för jag tror att de gör mig så HIMLA TRÖTT!!!! Någon viktuppgång har jag inte märkt av, inte så mycket att det stör iaf, är tillbaks på min vikt som jag hade när jag blev gravid. Någon mer som äter/ätit sertralin och blir trött av dem? Det är nästan outhärdligt ibland, känner mig som en gammal pensionär, helt trött och kraftlös. Jag TROR ju att det är tabletterna, för jag tyckte jag blev tröttare när jag ökade dosen till 1.5 tablett, men det är svårt att veta om det bara var det eftersom jag började jobba igen i samma veva... Sedan försöker vi för en liten igen, och doktorn sade att det är okej att äta dem och bli gravid igen, men jag vet inte om det känns helt bra--- Är det verkligen helt säkert tro att inte fostret kan bli påverkat på något sätt?
Du kanske blir trött av att du också börjar återhämta dig. Nu när du mår bättre börjar kroppen släppa på sömnbehover tydligare. Lyssna på det behovet!
Jag blev gravid när jag åt ca 25mg/dag. Jag slutade helt i v 26. Min läkare sa att det var ok att äta, men jag ville dra ner och sluta. Min dotter är tre år nu.